مدیرعالی حرم مطهر رضوی گفت: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی می‌توانیم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را برگزار کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی برادران مدیرعالی حرم مطهر رضوی در مراسم معارفه معاونین اماکن متبرکه و خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی (ع) و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، به ساختار جدید در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌ها و تلاش باید بر این امر باشد تا حرم مطهر، مظهر خدمت شایسته خادمان و خدمتگزاران عزیز و تجلی اخلاق و سیره رضوی باشد.

او با بیان اینکه ارتقاء جایگاه والای خدمه و خادمیاران با رعایت ادب، مهربانی و رأفت رضوی، برنامه‌ریزی دقیق و منظم به منظور اجرای مطلوب تشریفات برگزاری آیین‌ها، مراسم و مجالس حرم مطهر رضوی، از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: به همین منظور محمد توکلی با حفظ سمت مدیریت امور خدمه آستان قدس رضوی به عنوان معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و روح الله رنجبر که سابقه مدیریت در اداره انتظامات و تشریفات حرم مطهر رضوی را برعهده داشت به عنوان معاون ایشان منصوب می‌شود.
 

بیشتربخوانید


مدیرعالی حرم مطهر رضوی ادامه داد: همچنین امین بهنام از چهره‌های شناخته شده جهادی و تحول‌گرا به عنوان معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی منصوب می‌شود.

برادران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امام رضا (ع) در حدیثی ثواب اطعام مستمندان در روز عید غدیر را برابر با اطعام انبیاء بیان کرده‌اند، بیان کرد: آستان قدس رضوی از دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر میان نیازمندان توزیع کرده و بنا داریم این اقدام را در روز عید سعید غدیر به حداکثر برسانیم.

او با تأکید بر اینکه عزاداری با زیارت و سلامت مردم در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی در تضاد نیست، تصریح کرد: آیین‌های عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست بنابراین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی می‌توانیم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را در آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) برگزار کنیم.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر به آستان قدس رضوی ابلاغ کرده است، گفت: حضور یک نفر در فضای باز در مساحت ۴ متر مربع، استفاده الزامی از ماسک، جلوگیری از حضور افراد مسن و بیمار در مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل و سنچ، استفاده از یک چهارم ظرفیت محیط‌ها برای برگزاری مراسم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دسته‌های عزاداری و ... از جمله مفاد پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
امام رضام از دست اين شعاراي قلمبه سلمبه رعايت پروتكلا و به اصطلاح دستورالعمل هاي بهداشتيشون در عذابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
منظورش همين پروتكل ها و دستورالعمل هاي بهداشتي مزخرفه و كه اثري از هواكش توش نيست و آمار رو به سيصد هزار نفر رسونده ؟