۸۰ هزار یزدی پای سفره امیرالمومنین (ع) می‌نشینند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از طبخ و توزیع ۸۰ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیرخم خبرداد.

حجت الاسلام کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: به مناسبت عید غدیرخم، ۸۰ هزار پرس غذا از محل اجرای نیات موقوفات و در قالب طرح اطعام غدیر پخت و در شهرستان‌های اردکان، تفت، یزد و مهریز توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه طبخ غذا با محوریت مراکز افق امامزادگان و با هزینه‌ی ۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود،افزود: براساس نیت واقفان، بخشی از غذا‌های طبخ شده بین عموم و بخشی نیز تنها بین نیازمندان و سادات توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه بیشترین اجرای نیت مربوط به شهرستان‌های یزد و اردکان است، اظهارداشت: نیت اغلب موقوفات، اطعام در روز غدیر است، با این حال نیت تعدادی از موقوفات اطعام در شب عید غدیر و نیز پخت و توزیع غذا از روز عید غدیر تا ۲۰ ذی الحجه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد به ضرورت ورود واقفان به موضوع غدیر و تبلیغ و ترویج وقف غدیری در استان پرداخت و تصریح کرد: روایت‌های بسیاری در باب اطعام و به ویژه اطعام فقرا و نیازمندان و فضیلت‌های آن در دین مبین اسلام نقل شده است، اما این کار، در روز عید غدیر خم که بزرگترین عید جهان اسلام است، با اجر و ثواب بیشتری همراه است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: موقوفه‌های واقفان غدیر ده‌ها و شاید صد‌ها سال است که زنده مانده و صدقه جاریه‌ای برای صاحبان آن‌ها است و عمل صالح و پسندیده آنها، نامشان را برای همیشه در فهرست خوبان قرار داده است.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار