مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت الکترونیکی "کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی" به معلولان نخاعی خبر داد.

بهزیستی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت الکترونیکی "کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی" به معلولان نخاعی خبر داد و گفت: افزایش کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی از ابتدای تیرماه و همراه با مستمری مددجویان پرداخت می شود.

او با بیان این که کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی فعلاً به افراد دارای آسیب نخاعی و باتوجه به سطح ضایعه، گردنی، سینه‌ای و کمری تعلق می‌گیرد، گفت: درصورت گشایش اعتبارات به سایر گروه‌های معلول بسترگرا نیز پرداخت خواهدشد.

محمدی میزان سرانه پرداختی را بدین ترتیب اعلام کرد: کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی افراد دارای آسیب نخاعی باتوجه به سطح آسیب به ۲ میلیون ریال برای معلولین ضایعه نخاعی گردنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، معلولین پشتی و کمری به میزان یک میلیون و ۶۰۰ میلیون ریال در ماه افزایش یافته است.

او گفت: این کمک هزینه با الکترونیکی شدن پرداخت از سوی سازمان بهزیستی کشور، علاوه بر شفاف شدن میزان و نحوه پرداخت ها، در زمان کوتاه تری در حساب مددجویان قرار می گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه معلولین ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این بخش از خدمات، شامل حمایت‌هایی است که با هدف کاهش هزینه‌های معیشتی، درمانی و توانبخشی افراد معلول و خانواده‌های آنها و ارتقاء کیفیت زندگی این گروه از خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مبلغ ماهانه حق پرستاری ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال برای هرفرد می باشد، گفت:همه افرادی که کمک‌هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند، ضایعه نخاعی بوده و نوع و شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی icf تایید شده است و در حال حاضر هیچ‌کدام از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری پشت نوبت نیستند و کمک‌هزینه‌های خود را ماهانه و به ‌روز دریافت می کنند.

او با بیان اینکه برای ۳۲۳ معلول ضایعه نخاعی خدمات ویژه شامل ارائه خدمات توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می شود، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۶۰۰ پرونده دارای معلولیت در کمیسون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و ۳۶ فرد دارای معلولیت نیز از خدمات مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه بهره‌مند شده و برای ۲۸۸ نفر نیز کارت ویژه معلولیت صادر شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.