عزاداری بازار تبریز امسال تعطیل است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه امکان رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار تبریز وجود ندارد از این‌رو عزاداری بازار امسال تعطیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام شعبانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در خصوص تمهیدات عزاداری ماه محرم گفت: هر گونه مراسم عزاداری که برگزار می‌شود باید مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی بگیرد که این مجوز در شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

او با بیان اینکه مراسمات حتما باید در فضای باز محصور شده برگزار شود،گفت: فضا‌های باز محصور شده امکان کنترل فاصله‌گذاری را دارد که البته در این شرایط برای افرادی که جهت تماشای عزاداری هم می‌آیند، جایگاه با رعایت فاصله‌گذاری مشخص شده است.

حجت‌الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه عزاداری فقط در روز‌های یک تا ۱۲ محرم خواهد بود، گفت: میزان ساعت عزاداری فقط یک و نیم ساعت تعیین شده است و بیشتر از آن مجاز نیست.

او با اشاره به سایر مصوبات ستاد از قبیل ممنوعیت پخش نذری و اجباری بودن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در محل مراسمات،گفت: هیات‌های زنجیرزنی هم باید از زنجیر شخصی استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عزاداری بازار تبریز که یکی از زیباترین عزاداری‌های استان است نیز به علت شیوع کرونا تعطیل خواهد بود، زیرا در آن محل امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام  شعبانی با اشاره بر اینکه بعد از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، بیشتر هیات‌های حسینی بیانیه صادر کردند، افزود: تجمعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی تعطیل است، ولی با رعایت این موارد بهداشتی هیچ عزاداری تعطیل نیست.

او عزاداری در خانه‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: نباید به خاطر این شرایط محدودیتی اقدام به پر کردن خانه‌ها به بهانه عزاداری کنیم، زیرا باید فاصله یک و نیم متر و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دعای عرفه امسال در چهار نقطه تبریز برگزار شد گفت: مردم تبریز همه موارد بهداشتی را در دعای عرفه رعایت کردند و این مراسم در شرایط مطلوب برگزار شد.

او افزود: قطعا مردم ایران در ماه محرم امسال نشان خواهند داد که ضمن رعایت نکات بهداشتی و توجه جدی به مساله بحرانی کرونا به موضوعات هویتی هم اهمیت می‌دهند و همانند برتری که در کرونا در کل دنیا داشتند و به همگان روشن شد، در این روز‌ها هم خواهند درخشید.

او گفت: امسال هیات شاه حسین گویان مارالان اعلام کرده است که عزاداری نخواهد داشت و به جای آن، زندانی آزاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار