واگذاری زمین‌های اطراف بجستان راه حل احتمالی مشکل کمبود مسکن

فرماندار بجستان گفت: بخشی از مشکل کمبود زمین در این شهر از طریق طرح اقدام ملی مسکن رفع خواهد شد و در صورت رفع نشدن این مشکل، اراضی ملی محدوده شهر‌ها به مردم واگذار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان گفت:واسطه گری و کمبود زمین عامل مهم افزایش قیمت زمین و مسکن در این شهر است و برای بررسی و کاهش این معضل، جلسات شورای مسکن با حضور مسئولان تشکیل شده است.

او افزود: بخشی از مشکل کمبود زمین از طریق طرح ملی مسکن به عنوان رویکرد مهم دولت دوازدهم رفع می‌شود که برای این منظور ۸۵۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در سامانه مربوطه ثبت نام کردند و از این تعداد ۱۵۶ نفر بعد از پالایش‌های انجام شده واجد شرایط شناخته شدند.

فرماندار بجستان ادامه داد: تعداد افراد ثبت نام شده در شهرستان کوچکی مانند بجستان به نسبت شهرستان‌های همجوار بیشتر است و باعث شده در این شهر دچار مشکل کمبود زمین شویم.

ابراهیمی کردیانی بیان کرد: برای کاهش معضل کمبود زمین، زمین‌هایی که در اطراف شهر دارای قابلیت واگذاری به مردم هستند شناسایی شده و طبق تاکید رییس جمهوری مبنی بر اینکه "اگر مشکل مسکن با اجرای طرح اقدام ملی مسکن رفع نشد، اراضی ملی محدوده شهر‌ها وارد گستره شهری شده و به مردم واگذار شوند"، در اختیار متقاضیان دارای شرایط قرار می‌گیرند.

شهرستان ۳۱ هزار نفری بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.