بازرسی بهداشتی ۱۲۱ رأس دام قربانی، در کشتارگاه‌های بروجن

در روز عید قربان، تعداد ۱۲۱ رأس دام قربانی، در کشتارگاه‌های شهرستان بروجن تحت نظارت بهداشتی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داوود ربیعی رئیس شبکه دامپزشکی بروجن گفت: به مناسبت عید قربان و با هماهنگی صورت گرفته با شهرداران شهر‌های بروجن، بلداجی و فرادنبه و با استقبال مردم شهرستان ذبح دام‌های قربانی شهروندان، به جای معابر شهری و منازل، در کشتارگاه‌ها صورت گرفت.

او افزود: کشتار دام خارج از کشتارگاه دارای مخاطرات بهداشتی زیادی است و می‌تواند سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به خطر بیندازد.


بیشتر بخوانید


ربیعی اضافه کرد: اگر چه ذبح دام خارج از کشتار تنها در اعیاد ملی و مذهبی با رعایت اصول بهداشتی مجاز شمرده شده است ولیکن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و احتمال انتقال آلودگی مکانیکی از طریق گوشت و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خطر آلودگی‌های زیست محیطی، توصیه بر ذبح دام‌ها در کشتارگاه می‌باشد.

او ادامه داد: با تشکیل چهار اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان نظارت‌های بهداشتی و شرعی لازم بر دام‌های قربانی صورت پذیرفت و لاشه دام‌های قربانی شده پس از انجام نظارت‌های بهداشتی و تأیید سلامت آن‌ها از سوی کارشناسان دامپزشکی و طی نمودن فرآیند‌های بهداشتی لازم تحویل مراجعان گردید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.