مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کرخه گفت: تولید برق در نیروگاه سد کرخه به ۲ برابر توان تعیین شده رسیده ‌است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یزدانی‌پور مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کرخه گفت: تولید برق در نیروگاه سد کرخه به ۲ برابر توان تعیین شده رسیده ‌است و دارای ۳ واحد نیروگاه برق آبی با توان تولیدی ۴۰۰ مگاوات است که در تامین انرژی الکتریکی شبکه برق کشور فعالیت دارد.

او افزود: بر اساس طراحی اولیه تولید انرژی الکتریکی سالیانه واحد‌های این نیروگاه با ظرفیت تعیین شده ۹۳۴ هزار مگاوات ساعت است.

یزدانی‌پور  بیان کرد: باتوجه به بارش‌های اخیر و مدیریت منابع آبی و آمادگی واحد‌ها در ۲ سال آبی ۹۷-۹۸ و ۹۹-۹۸ نیروگاه سدکرخه تاکنون یک میلیون و ۹۲۷ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی برق آبی داشته است که در یک سال نزدیک به ۲ برابر ظرفیت تعیین شده و سالیانه تولید انرژی در این نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کرخه گفت: باتوجه به پست بلافصل بین‌المللی ۴۰۰ کیلووات کرخه این میزان تولید کمک شایانی به کنترل فرکانس و پایداری شبکه برق کشور کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سد‌های خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی اندیمشک در خوزستان ساخته شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تولید برق ، شبکه برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.