جدیدترین تحقیقات در آمریکا نشان می‌دهد تمایل به خودکشی و سطح افسردگی در این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا در جهان، میزان افسردگی در میان افراد بالغ را افزایش داده است.

محققان با بررسی بیش از ۱۰ هزار نفر در سرتاسر آمریکا به این نتیجه رسیدند که شیوع ویروس کرونا باعث افزایش افسردگی، نگرانی، گرایش به خودکشی و آسیب روانی در افراد بالغ شده است. محققان می‌گویند ریشه و علت آسیب‌های گسترده روانی به ترس در افراد مربوط می‌شود.

کوین فیتز پاتریک، یکی از محققان این پروژه از دانشگاه آرکانزاس در این رابطه گفت: وجود ترس در افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا قابل پیش بینی است. ما در این افراد شاهد ترس به همراه حس آسیب پذیری اجتماعی بودیم که در نتیجه آن آسیب‌های روانی در فرد بروز می‌گردد.

او بیان کرد: به خصوص افرادی که در محیط‌هایی قرار داشتند که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و شمار قربانیان این بیماری زیاد بود، میزان ترس و واهمه در ساکنان آن مناطق بیشتر می‌شد. براساس شاخص سنجش افسردگی در افراد، یک سوم افرادی که در این تحقیقات بررسی شدند دارای افسردگی بودند.


بیشتر بخوانید


این تحقیقات نشان داد افرادی که از لحاظ اجتماعی آسیب پذیرتر هستند مانند زنان، بیکاران و کسانی که امنیت غذایی پایینی دارند، بیشتر دچار علائم افسردگی شده اند.

درباره موضوع خودکشی نیز محققان ۱۵ درصد شرکت کنندگان را در لیست افراد بسیار پرخطر که گرایش به خودکشی دارند، دسته بندی کردند.

تاکنون نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۱۵۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. ناتوانی دولت آمریکا در مدیریت شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد نگرانی عمومی در میان مردم این کشور شده است. افزایش ترس و نگرانی از کووید ۱۹ عاملی است که بر روی میزان خودکشی افراد، افسردگی و بیماری‌های روانی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار