فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران گفت:‌در زمینه‌ اطعام و توزیع مواد غذایی در ماه محرم و صفر محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران اظهار کرد: با اینکه بیشتر مردم ماسک می زنند و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و یک سوم کارمندان دورکار شدند، ولی متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ نفر جان خود را به خاطر بیماری کرونا از دست دادند.

فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران ادامه داد: تهران تبدیل به منبع کرونا شده است. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید کرونایی بالغ بر ۶۶۲ بیمار و سهم بستری ۱۰.۲ درصد بود و سهم کسانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند ۱۶ درصد بود، یعنی ۱۱۱ نفر نیاز به بستری داشتند.

او بیان کرد: نسبت به ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۱.۵ درصد کاهش موارد بستری داشتیم و نسبت به میزان ترخیص ۲.۲ درصد رشد داشتیم. پیش بینی می‌شود اگر اتفاق جدید نیفتد و استفاده منظم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ادامه پیدا کند و رعایت شیوه نامه بهداشتی به طور متعهدانه صورت بگیرد ظرف ۱۰ روز آینده با شیب ملایم سیر نزولی را شاهد باشیم.

فرمانده عملیات ستاد کرونای تهران گفت: طبیعتا مداخله هر گونه تجمع و فرآیندی که باعث افزایش تراکم و جمعیت شود می‌تواند آمار را مخدوش کند، در آستانه ماه محرم و صفر قرار داریم و محدودیت جدی تری در زمینه برگزاری مراسم جمعی ماه محرم خواهیم داشت و برخی از شیوه‌های محدود کننده را شاهد خواهیم بود، به خصوص در زمینه‌ اطعام و توزیع مواد غذایی محدودیت‌های اعمال خواهد شد.

زالی اظهار کرد:توصیه ما به شهروندان این است که مردم در پویش نذر سلامتی شرکت کنند. در غالب این پویش مومنانه و نیکو می‌توان  ماسک و مواردی از این قبیل برای شهروندان به خصوص حاشیه نشینان استان تهران تهیه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار