عسکری مطرح کرد؛

برگزاری ۱۰ رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان در سال ۹۸

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره انسجام بخشی فعالیت‌های کانونی دانشجویی و برگزاری ۱۰ رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویی در سال ۹۸ توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدهادی عسکری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی رویش که به صورت مجازی برگزار شد، درباره اقدامات اداره کل فرهنگی و اجتماعی طی سال‌ ۹۷ در زمینه کانون‌های فرهنگی اظهار کرد: فعالیت‌های کانون‌ها در عرصه دانشگاهی با ابلاغ برگزاری مرحله دانشگاهی در جشنواره ملی رویش، برگزاری نشست‌های سالانه دبیران شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها (دوره ۱۰ و ۱۱) پس از ۳ سال وقفه  و اهتمام نسبت به برگزاری جشنواره‌های تخصصی ذیل کانون‌های فرهنگی مانند جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید، جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال، جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی از جمله اقدامات بوده است. 

او افزود: در این سال نسبت به توانمندسازی و ارتقاء فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی همچون طرح سفیران فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی جنب نشست‌های سالانه و جشنواره رویش اهتمام ویژه‌ای شد و  پویش‌های دانشجویی، پویش سیل مهربانی از طریق فراخوان عمومی به کانون‌های خیریه، هلال احمر، امداد و نجات و ... به منظور کمک به مناطق سیل زده در دو مرحله،  پویش زندگی و ... به منظور کمک به مقابله با بیماری کرونا در ۴ مرحله برگزار شد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم ادامه داد: حمایت و انسجام بخشی فعالیت‌های کانونی با اجرای طرح هایی همچون طرح چرتکه (بازارچه تولیدات دانشجویی (سال ۹۷، ۱۰ بازارچه، سال ۹۸، ۲۰ بازارچه)، طرح دانش کار (رویداد استارت آپی کارآفرینی اجتماعی (سال ۹۷، ۳ رویداد، سال ۹۸، ۵ رویداد)، طرح کمند (رویداد کار، مهارت، نوآوری دانشجویان (سال ۱۳۹۸، ۱۰ رویداد) و نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌های دانشجویان در زمینه مد، لباس و صنایع دستی (سال ۹۷، ۳ نمایشگاه، سال ۹۸، ۳ نمایشگاه) نیز برگزار شد.


بیشتر بخوانید


عسکری تصریح کرد: تغییرات عمده‌ای که در دستور العمل هشتمین جشنواره ملی رویش ایجاد شده شامل گروه بندی دانشگاه‌ها به سه گروه الف، ب، ج بر اساس تعداد دانشجو (با توجه به توقف سطح بندی دانشگاه‌ها و نیز به منظور رعایت عدالت و نیز ایجاد انگیزه برای کلیه دانشگاه‌ها این گروه بندی صورت گرفته است). این آمار به صورت رسمی از مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی دریافت شده و علاوه بر آن در صفحه نخست سامانه جشنواره نیز اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار