نوبخت گفت: طبق توافق با وزارت بهداشت مقرر شد فوق العاده ویژه کرونا از سوی سازمان برنامه و بودجه تا زمانی‌که وزارتخانه امکان پرداخت آن را بیابد به کادر درمان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،نوبخت در ارتباط زنده اینستاگرامی در خصوص کادر درمان گفت: مطالبه مهم کادر درمانی در ۳ حوزه استخدام نیروهای شرکتی و قراردادی و پرداخت کارانه معوق و فوق العاده ویژه  است که  اقدامات موثری در این بخش برای تسهیل شرایط کار کادر درمانی و پرستاران عزیز انجام می‌گیرد که شامل استخدام نیرو‌های شرکتی و قراردادی تا ۱۰ هزار نفر، پرداخت کارانه‌های معوق و پرداخت فوق العاده ویژه است.

او افزود: علاوه بر این برای کادر درمانی زحمت‌کش کشور فوق‌العاده ویژه کرونا ماهانه ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا ۶ ماه اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات کادر درمان متوجه سازمان برنامه و بودجه است و بخشی از آن‌ها مثل دریافت فوق العاده ویژه، متوجه وزارت بهداشت است که باید از سازمان اداری و استخدامی درخواست کند و سازمان برنامه و بودجه برای آن منابع لازم تامین کند؛ افزود: هفته گذشته گفت و گویی با دکتر نمکی داشتم که طی آن برای اجرای دستورات صادر شده به وزارت بهداشت، برنامه ریزی شد.
 
نوبخت گفت: چنانچه مستحضرید قبلا منابع لازم برای جذب ۳ هزار نفر نیرو شرکتی تهیه شده بود و بعد با بررسی تعدد نیرو‌های شرکتی و قراردادی؛ مقرر شد که زمینه جذب ۱۰ هزار نفر فراهم شود. البته با اولویت افراد شرکتی و قراردادی موجود. مقدمات لازم هم فراهم شد. در جلسه ستاد کرونا هم با رئیس جمهور صحبت شد و  نهایتا این موضوع مصوب شد.
 
وی تاکید کرد: به این ترتیب اولین اقدام اولویت دار کادر درمان، دال بر جذب اعضای کادر درمان و استخدام آن‌ها پیگیری و مصوب شد. البته ما همچنان نیازمند جذب نیروی جدید هستیم و چنانچه تا پایان سال اعلام نیاز شود، باز هم دولت کوتاهی نخواهد کرد و بیش از ۱۰ هزار نفر را هم می‌توانیم جذب کنیم.
 
معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: درباره کارانه‌های معوق کادر درمان هم که مطالبه به حقی است؛ باید بگویم که کارانه‌ها باید از درآمد‌های اختصاصی بیمارستان‌ها تامین شود. اما به دلیل وضعیت کرونا و محدود شدن فعالیت دانشگاه‌ها و ... این درآمد چندان محقق نشده است. البته هفته گذشته ۲ هزار میلیارد تومان تحت عنوان بیمه سلامت، برای تامین این معوقات پرداخت شده است.
 
 نوبخت با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری با جدیت امور کادر درمان را پیگیری می‌کند، ادامه داد: این سازمان اعلام کرد که دریافتی برخی دانشگاه‌ها از این محل صفر بوده است. به همین دلیل ۲ هزار میلیارد تومان دیگر را مستقیما به دانشگاه‌ها تخصیص دادیم و به امید خدا، ظرف یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد. اگر این معوقه را دریافت نکردید، بنده را در جریان بگذارید که مجددا پیگیری کنم.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ میلیارد تومان کارانه معوق در این زمینه وجود دارد، تاکید کرد: وظیفه دولت است که این معوقات را بپردازد. سعی می کنیم تا ماه آینده همه این معوقات نیز پرداخت شود.
 
نوبخت با بیان اینکه موضوع «فوق العاده ویژه جذب» از دیگر موارد درخواستی کادر درمان بوده است؛ ادامه داد: در گفت و گویم با وزیر بهداشت این موضوع بررسی شد. ۸۴۰۰ میلیارد تومان، درخواست کادر درمان برای این منظور بوده است. وزارت بهداشت، اسفندماه در یک مرحله افزایش پرداخت ماهانه به پرستاران داشته است. از ابتدای فروردین هم ۱۵ درصد دیگر به دریافتی کادر درمان اضافه شده است. اما باید در نظر داشته باشید که فوق العاده ویژه شغل، دارای بار مالی است و ضرورت دارد که تامین شود. این در حالی است که دو مرحله افزایش یاد شده دریافتی پرستاران، در بودجه سال گذشته وزارت بهداشت نیامده بود و این وزارتخانه در حال حاضر منابع لازم برای فوق العاده ویژه را ندارد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: نهایتا این طور توافق شد که اولا هیچ بدهی‌ای به شما نداشته باشیم. از این رو معوقات را خواهیم پرداخت. مقرر شد که وزارتخانه هم منابعش را تجهیز کند و ببیند که از کی می‌تواند فوق العاده ویژه را بپردازد و در تنظیم لایحه بودجه سال آینده نیز منابع آن دیده می‌شود تا آن زمان ما متعهد شدیم که به وزارت بهداشت، ماهانه فوق العاده ویژه کرونا را از اول مهر ماه پرداخت کنیم.
 
وی بیان کرد: در مجموع توافقات با وزارت بهداشت شامل «استخدام ۱۰ هزار نیروی شرکتی»، «تامین کارانه معوق تا یکی دو ماه آینده؛ به گونه‌ای که معوقات به صفر برسد» و «پرداخت فوق العاده ویژه کادر درمان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مادامی‌که وزارتخانه امکان پرداخت آن را بیابد» می شود.
 
معاون رئیس جمهور در پایان گفت: به یاری پروردگار، به مطالبات کادر درمان عنایت خواهیم داشت و برای تامین منابع مورد نیاز آن‌ها خواهیم کوشید. چرا که به فرموده قرآن «پاسخ احسان و نیکی، احسان است». در این زمینه به ما اعتماد کنید. چرا که تمام مساعی دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، در این است که خدمات شما عزیزان، جبران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهورز گمنام
۰۹:۱۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام ما تو مازندران دو بار حق کرونا دادن به قیمت فعلی امروز ششم مهر ۹۹ تخم مرغ بس کنین اینهمه دروغ رو ما خسته شدیم از اینهمه گرونی وبی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
شبیه سکانس رحمان1400
بزک نمیر بهارمیاد
حواله به 1400
خیلی ممنون دکترجون
Iran (Islamic Republic of)
هلن
۱۷:۴۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام آقای نوبخت جهت اطلاع به جنابعالی ما قبلا ششصد کارانه می‌گرفتیم آلا ن همون رو تقسیم‌ کردن و اسم روش گذاشتن حالا کارانه شده چهارصد وتومن و بقیه 200 تومنش اسمش گذاشتن حق کرونا ضرب المثل معروفه و همه میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
همش در حد حرفه ما هیچی ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
بهورز
۱۱:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای نوبخت لطفا قول حرف الکی نزن ما که چیزی ندیدیم همچنان کارمند بد بختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آموزش و پرورشیا تاحالا ۶ ماه کار میکردن و ۶ماه دنبال مطالباتشون بودن حالا که دیگه هر ۱۲ ماه دنبال مطالباتن
بهداشت و درمانیا هم که بیچاره ها همون باد و هوا ی ویروسی که از ماسک رد میشه براشون کافیه
Iran (Islamic Republic of)
پرستاران تامین اجتماعی
۱۲:۳۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام...آقا ما پرستار تامین اجتماعی هستیم....قرار بوده به ما پنجاه درصد حقوق اضافه بشه...پنج ما گذشته خبری نشده...همش وعده دروغ میدن
-
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آموزش پرورش یک ساله که تعطیل کلی حقوق و مزایا هم بهشون تعلق گرفته ولی کادر بهداشت درمان چند ماهه تو بدترین شرایط میریم سرکار و همش وعده میدن بهمون
-
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
کارمندان بهداشت ودرمان نابودکردی!
-
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خب وزیری که خود برنامه و بودجه معرفی کنه بهتراز این نمیشه بخاطر پست ومیزش جرات درخواست کردن نداره اصلا خبر نداره که پرسنل بهداشتی هم هست چطوری زنده گی می کنند باید از وزیر آموزش وپروش یا وزارت خانه های دیگه یاد بگیره .
-
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
همه چیز برای فرهنگیانه زمین مسکن وام و...... وزیرشون هم از حق و حقوقشان دفاع می کنه باتوجه به اینکه شش ماهه هم تعطیلن ولی پرسنل بهداشت ودرمان چی نه وزیر دفاع می کنه نه دولت
-
پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان
۰۸:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
با سلام. از کادر درمان فقط کار میخواهید.وزیر اموزش پرورش برای کارکنانش فوق العاده ویزه گرفته.اختصاص 75 هزار مسکن ویزه کارکنان اموزش پرورش.افزایش 50 درصد قبل از عید .افزایش 15 درصد سالیانه. از جیب خودش که پرداخت نمیکند.چرا برای معلمها منابع دارید ولی برای کادر درمان منابع ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آقای نو بخت اگر کشور بوجه درست داشت مردم به روز نمی افتادند تورم کرانی خلق پول ارزش کم شدن پول ملی فقط خوب داستان قصه می گوید عمل کرد دولت برای مردم روش شد بی‌عدالتی حر ج مرج در بازار هیچ مسول پاسخگو نیست
-
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
خیلی از پرسنل بخش بهداشت نیز در شرایطی مشابه کادر درمان کار می کنند اما متسفانه همیشه ای تبعیض ها دروزارت بهداشت وجود داره چون همه مسولین از خود وزارت خانه تا دانشگاه ها ومعاونت های بهداشتی از پزشکان محترم وزحمت کش هستند وکارشناسان بهداشتی همیشه حق وحقوقشون پایمال میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
درودخداوندبرکادردرمانی ماملت ایران خدایی رسیدگی به این عزیزان بسیارواجب است حقشون است نتنهادرموردویروس کرونا بلکه درتمام زمینه های شغلیشون مسعولین ودولت مردان دراین موردکمک به این عزیزا راباید ازنان شبشون حطاازنمازواجبتربدانند ،ئرودخدا براین عزیزان ،ایی دولتمردان مسعولین درحدحرف نباشد خداوندبالای سراست
Germany
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
یعنی کسی تا الان از نوبخت خیر ندیده!!؟؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
جناب نوبخت دست و دلبازی خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بیچاره کادر درمان پوستشون کنده شد الان دیگه ۶ ماهه دولت دلش بحال اینا بسوزه تا کی میخاد نظاره گر آمار بالای فوتیها باشه ..ی مسوول از چین بیارید شاید کرونا مهار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
پس کادر بهداشت آدم نیستن زحمت میکشن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
جناب آقای دکتر نمکی
اگر بودجه فوق‌العاده ویژه برای کارکنان بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی ندارید چرا کارکنان ستاد وزارت سالهاست این فوق‌العاده رو میگیرن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
دروغی و وعده ای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
بقیه آدم نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
این چه حرفیه آقا ی نوبخت ؟ دوبار افزایش حقوق که گفتین در بودجه لحاظ نشده بود ۵۰ درصد بوده در اسفند ماه و دومی ۱۵ درصد
۵۰ درصد که برای بسیاری از ارگانها چن ساله اجرا میشه در اسفند برا معلمها هم اجرا شده
۱۵ درصد افزایش حقوق سالانه بوده که برا تمام ارگانهاست چگونه
لحاظ نشده در بودجه ، شما کادر درمان مظلوم گیر اوردین
البته به جز پزشکان
از وای جی سی بعیده که خبرا رو بدون بررسی درج کنه
اون فوق العاده کرونا هم مث کارانه ۱۰۰ تومن بیشتر نخواهد بود ک همونم ۷ ماه شده ندادن پس الکی جو ندین.
۵۰۰ تومن برای ۶ ماه دست و پنجه نرم کردن با کرونا و فشار کاری و روانی له کننده ریختن. انتظار ندارم همینم بریزن ولی این کار رو هم با ما نکنن. واقعا خستگی رو ب تنمون گذاشتن. وظیفه مون بوده برای همشهری ها و خانواده خودمون زحمت کشیدیم ولی خیلی بیشتر از وظیفه و توانمان مایه گذاشتیم این نهایت نامردی و قدر نشناسی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
یه وقت اقازادهها ناراحت نشن نگن واسه ما چی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام

اقدام خوبی است ولی کادر بهداشتی اول موارد مشکوک بیماری راپیدا می کنند و نمونه از انها می گیرند و انها را به عنوان بیمار به کادر درمان معرفی می کنند پس حق ما بهداشتی ها چی شد برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
حالا قیمت همه چیز ده برابر و بیشتر از ده برابر شده ولی یارانه ها همون 44500تومان مونده دیگه باید شبهای پرداخت یارانه‌ها خوابت ببره چون قبلا از ناراحتی خوابت نمی برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
شما را به قرآن معلمان را هم دریابید چرا یک معلم با مدرک دکترا شاغل در روستا باید نصف یک کارشناس وزارت بهداشت آن هم شاغل در بیمارستان مرکز شهر حقوق بگیرد.
معلمان را هم دریابید
-
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
شمافرهنگیان دیگه چی می خواید یک ریال دهل می زنید بودجه دولت همش برای شماست از مسکن بگیر تا وام و.......
Iran (Islamic Republic of)
جعفري
۲۲:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
نور چشمي باز نشسته نميشن؟؟تا مردم از شر بي برنامه بي بودجه شون خلاص بشند چرا استعفا نميدن سير نشدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
دستتون درد نکنه
اما کاش بجای این فوق العاده تعدادی از هموطنای از خود راضی ماسک میزدن و عروسی و عزا رو کنار میگذاشتن کادر درمان و بهداشت در حال جنگ تن به تن با این بیماری مهلکند و جون خود و خانوادشون را در کف دستشون گرفتن اما تعدادی از خدا بیخبر حاضر به رعایت نکات ساده بهداشتی نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
فوق العاده ویژمون شد فوق العاده ویژه کرونا.......تمام تلاشمون به باد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
ما کارمندان بانک نه فوق العاده داریم نه دور کاری ، اضافه کارمان قطع شده ، و محیط کاریمان هم منبع آلودگی و میکروب میباشد. خواهشا به فکر ما هم باشید.
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۲۲:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
تا کجاااااااا دروووووووغ!!!!!!
آخرین اخبار