گردشگری منبع خیر و برکت برای غرب کشور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : مقوله گردشگری می‌تواند منبع خیر و برکت برای غرب کشور، ارتباط بین شهرداری‌ها، رونق اقتصادی و معیشت مردم باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه مبنای ایجاد مسیر گردشگری غرب کشور را تاریخی دانست و گفت : در گذشته هم این ارتباط وجود داشته و شهر‌های ما با فاصله ۳۰ کیلومتری از هم شکل گرفته بودند و اقامت‌گاه‌هایی هم برای مسافران در حد آن روزگاران در نظر گرفته شده بود.

او با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی و ارتباطی موجود در استان کرمانشاه گفت : آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها در مسیر تهران، همدان و کرمانشاه، هاب بودن فرودگاه کرمانشاه برای پرواز‌های خارجی، راه‌آهن غرب کشور که تا اسلام‌آبادغرب، خسروی و تا کشور عراق هم خواهد رفت و امکانات اقامتی و هتل‌ها که برای این استان ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.

سالاری، صنعت توریسم را بسیار پردرآمد توصیف کرد و افزود: اگر شهرداری‌ها و میراث فرهنگی با ارتباط نزدیک و تنگاتنگ بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، درآمد پایداری نصیب شهرداری‌ها می‌شود.

مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه را دارای سابقه تاریخی است

شهردار کرمانشاه مهمان‌نوازی مردم کرمانشاه را دارای سابقه تاریخی دانست و گفت: تا چندین سال این استان هتل نداشت و مردم کرمانشاه همه مهمانان را در منزل خود جای می‌دادند.

سعید طلوعی گفت: استان‌های غرب کشور در زمان جنگ و بعد از پیروزی انقلاب هم به دلیل داشتن مرز مشترک با عراق بیشترین آسیب را دیدند.

او ادامه داد: بعد از جنگ هم علاوه بر اینکه حاکمیت توجه ویژه‌ای به غرب کشور نداشت، اما خودمان هم نتوانستیم در حوزه گردشگری و تاریخی کار‌های اساسی را طوری انجام دهیم تا بخشی از مشکلات را حل کنیم.

طلوعی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر این سه استان در حوزه تاریخی، فرهنگی و گردشگری گفت: این طرح می‌تواند گردشگران بسیاری را به غرب کشور بکشاند که در اقتصاد و مدیریت شهری خیلی مهم است و ما هم امیدواریم در سایه همدلی بتوانیم اتفاق بزرگی را در غرب کشور رقم بزنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.