کرمانشاه برای ثبت مسیر گردشگری تفاهم نامه امضا می کند

شهرداران سه شهر کرمانشاه، همدان، سنندج به همراه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت مسیر گردشگری به عنوان سه شهر خلاق موسیقی، خوراک و صنایع دستی تفاهم‌نامه امضا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید پیمان موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت : ثبت مسیر گردشگری رویداد مهمی است که باعث می‌شود، کرمانشاه کانون توجه گردشگران و جذب توریست، فعال شدن و رونق بخش‌های حمل و نقل اقامتگاه‌ها و صنایع دستی و... را به همراه دارد .

او گفت : پارسال جلسه مشترک روسای شعبه‌های مراکز استان‌های کشور در شهر اصفهان برگزار شد و ما شاهد رشد و پیشرفت سه شهر اصفهان، شیراز و یزد بودیم که به صورت مثلث در یک مسیر گردشگری قرار دارند.

 موسوی افزود : می‌دانیم که با جذب توریسم ۱۱ شغل در هر شهر فعال می‌شود؛ بنابراین به این فکر کردیم، با توجه به این که داشته‌های کرمانشاه از لحاظ تاریخی و طبیعی کم هم نیست، چطور شهر کرمانشاه را مهد توجه توریست‌های خارجی قرار دهیم بدون شک با جذب توریست خارجی توریست‌های داخلی هم جذب می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر افزود : به خاطر اینکه بتوانیم یک مجموعه مخصوصاً برای این که جذب توریست خارجی داشته باشیم با هماهنگی شهرداران سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان جلسات کارشناسی بسیاری برگزار شد در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تحت عنوان مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، کریدور گردشگری بین کرمانشاه همدان و سنندج به وجود آوریم؛ و حدود دوماه پیش اولین جلسه در این خصوص در دفتر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد .

او ادامه داد : در حال حاضر شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، به ثبت رسیده است و پارسال هم شاهد رویداد بزرگ و باشکوه موسیقی در سنندج بودیم. مقرر شد که کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو، و همدان نیز به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در سازمان یونسکو به ثبت برسد.

او افزود: ثبت کرمانشاه به عنوان یک شهر خلاق، کار دشواری است ما باید تفاوت و تنوع را اثبات کنیم که نیاز به اتحاد و همدلی مسئولین دارد تا به امید خدا این رویداد فرخنده انجام شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.