شهرداران سه شهر کرمانشاه، همدان، سنندج به همراه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت مسیر گردشگری به عنوان سه شهر خلاق موسیقی، خوراک و صنایع دستی تفاهم‌نامه امضا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید پیمان موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت : ثبت مسیر گردشگری رویداد مهمی است که باعث می‌شود، کرمانشاه کانون توجه گردشگران و جذب توریست، فعال شدن و رونق بخش‌های حمل و نقل اقامتگاه‌ها و صنایع دستی و... را به همراه دارد .

او گفت : پارسال جلسه مشترک روسای شعبه‌های مراکز استان‌های کشور در شهر اصفهان برگزار شد و ما شاهد رشد و پیشرفت سه شهر اصفهان، شیراز و یزد بودیم که به صورت مثلث در یک مسیر گردشگری قرار دارند.

 موسوی افزود : می‌دانیم که با جذب توریسم ۱۱ شغل در هر شهر فعال می‌شود؛ بنابراین به این فکر کردیم، با توجه به این که داشته‌های کرمانشاه از لحاظ تاریخی و طبیعی کم هم نیست، چطور شهر کرمانشاه را مهد توجه توریست‌های خارجی قرار دهیم بدون شک با جذب توریست خارجی توریست‌های داخلی هم جذب می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر افزود : به خاطر اینکه بتوانیم یک مجموعه مخصوصاً برای این که جذب توریست خارجی داشته باشیم با هماهنگی شهرداران سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان جلسات کارشناسی بسیاری برگزار شد در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تحت عنوان مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، کریدور گردشگری بین کرمانشاه همدان و سنندج به وجود آوریم؛ و حدود دوماه پیش اولین جلسه در این خصوص در دفتر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد .

او ادامه داد : در حال حاضر شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، به ثبت رسیده است و پارسال هم شاهد رویداد بزرگ و باشکوه موسیقی در سنندج بودیم. مقرر شد که کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو، و همدان نیز به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در سازمان یونسکو به ثبت برسد.

او افزود: ثبت کرمانشاه به عنوان یک شهر خلاق، کار دشواری است ما باید تفاوت و تنوع را اثبات کنیم که نیاز به اتحاد و همدلی مسئولین دارد تا به امید خدا این رویداد فرخنده انجام شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.