۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی بخش مرکزی شهرستان فسا از دست متصرفان رها سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گفت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فسا یک و نیم هکتار از اراضی منابع ملی منطقه بیدرسته بخش مرکزی فسا از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

او، بیان کرد: نیرو‌های منابع طبیعی پس از دریافت خبری مبنی بر تصرف و کاشت غیر قانونی نهال انجیر در عرصه منابع طبیعی، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مسئولان قضایی انجام و متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

کشاورزیان تصریح کرد:  اجرای این حکم به استناد تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اجرا و طی آن با همکاری پاسگاه انتظامی کوشک قاضی فسا نهال‌های انجیر غیر مجاز کاشته شده قلع و قمع و این بخش از اراضی ملی رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه اولویت اصلی منابع طبیعی است که در این راستا اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت مستمر عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

او،از شهروندان در خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در سطح عرصه‌های منابع طبیعی تخلفات را با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار