لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر مقطع زمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر مقطع زمانی و وضعیتی از شیوع بیماری کووید ۱۹ الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه وضعیت شیوع بیماری کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت هشدار اعلام شده است ولی ممکن است طی روز‌های آتی شاهد کاهش مختصر آمار مبتلایان باشیم.

او با بیان اینکه برخی از افراد به محض شنیدن خبر کاهش مختصر تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، رعایت نکات بهداشتی را کنار می‌گذارند افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر وضعیت و مقطعی از زمان ضروری است.


بیشتر بخوانید

سه هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری بهبود یافته اند


رحمانی اضافه کرد: سه نکته مهم پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹، رعایت فاصله اجتماعی و فاصله فیزیکی حداقل دو متری با دیگران، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب و صحیح دست‌ها است.

او بهترین محلول برای نظافت دست‌ها را آب و صابون و در صورت عدم دسترسی به آب و صابون محلول‌های دارای الکل عنوان کرد.

رحمانی گفت: اگر در طول روز بار‌ها دست‌ها با محلول ضدعفونی تمیز شده باشد به محض دسترسی به آب و صابون و دیگر مواد شوینده باید شست وشو با آب و محلول‌های شوینده انجام شود.

او اولین اقدام پس از بازگشت به محیط منزل را شست و شوی دست‌ها دانست و افزود: محلول‌های ضدعفونی کننده دست به صورت اسپری، محلول و ژل در بازار موجود است.

رحمانی به فرسودگی کادر بهداشتی و درمانی اشاره و اضافه کرد: انتظار این عزیزان از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه وکاهش بار مراجعات به مراکز درمانی است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۱۴۳ نفر از کادر درمانی، نیرو‌های خدماتی و اداری مرتبط با محیط‌های بیمارستان به کرونا مبتلا شدند و دو نفر از مدافعین سلامت در جبهه مقابله با کرونا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار