روابط دوستانه ایران و اتریش فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی همکاری‌های مشترک استان با کشور اتریش که در محل اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد گفت: روابط دوستانه ایران و اتریش فرصتی برای تقویت روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور است و برای چهارمحال و بختیاری فرصتی جهت معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

او افزود: کشور اتریش در طول تاریخ ثابت کرده است که با سیاست‌های خصمانه و استکباری میانه‌ای ندارد و میزبانی از مذاکرات ۵+۱ در سال‌های اخیر گویای این موضوع است.

نصیری ادامه داد: اتریش همواره روابط دوستانه‌ای با ایران داشته و امید است در ادامه نیز شاهد تقویت روابط اقتصادی این ۲ کشور و از جمله با استان چهارمحال و بختیاری باشیم.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا به ویژه در زمینه مبادلات ارزی و تجاری مشکلات و موانعی را برای کشور ما فراهم کرد و سبب شده تا بسیاری از ظرفیت‌های این استان به کشور‌های دنیا عرضه نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری به ظرفیت‌های این استان در محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی و ظرفیت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: تمایل زیادی برای برقراری روابط اقتصادی با کشور اتریش داریم و امید است این روابط بخشی از تنگنا‌های اقتصادی این استان را برطرف و منجر به شکوفایی بیش از پیش ظرفیت‌های موجود شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به روابط مطلوب دیپلماتیک ایران و اتریش، اظهار داشت: از این ظرفیت می‌توان برای تقویت روابط اقتصادی بین این استان و کشور اتریش استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


آیت احمدی تصریح کرد: علاوه بر دنبال کردن تقویت روابط خود با کشور اتریش، از سفیر این کشور تقاضا داریم تا با بهبود روابط ایران و اتحادیه اروپا، فرایند مبادلات تجاری، اقتصادی و بانکی را برای ایران تسهیل کند.

او با دعوت از سرمایه‌گذاران کشور اتریش برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این استان، افزود: این استان در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعت ظرفیت‌ها بالایی دارد که برقراری این روابط می‌تواند هم برای استان ما و هم برای کشور اتریش تجربه موفق و خوبی باشد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.