استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری برای تجارت و سرمایه گذاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با سفیر اتریش در ایران اظهار داشت: امیدواریم در سفر‌های بعدی با یک تیم اقتصادی قوی شاهد حضور شما در این استان باشیم.

او با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری به عنوان مرتفع‌ترین استان ایران است گفت: این استان از بیشترین تابش آفتاب و پاک‌ترین آب و هوا برخوردار است و در مرکز کشور در همجواری استان‌های بزرگی مانند اصفهان و خوزستان قرار دارد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: مردمان چهارمحال و بختیاری مردمانی خونگرم، زحمتکش و مهمان‌ن واز هستند و ظرفیت‌های بسیاری برای کار و تجارت و سرمایه گذاری در این استان وجود دارد.

او به تولید ۲۰ درصد از بادام مرغوب کشور در این استان اشاره کرد و افزود: این بادام با عنوان بادام مامایی در دنیا معروف است و سالانه ۲۴ هزار تن تولید بادام در استان وجود دارد.

عباسی افزود: تولید ۲۰ درصد ماهی‌های سردابی کشور، بیش از ۱۰ تن میوه صادراتی از قبیل هلو و انگور، تولیدات گوشت و لبنیات از جمله دیگر نقاط قوت استان در بخش تولیدات کشاورزی و دامداری است، ضمن اینکه به دلیل برخورداری از بیشترین تابش خورشید در کشور استفاده از انرژی خورشیدی حائز اهمیت است.

او ادامه داد: چندین پروژه عمرانی از طریق مشارکتی و سرمایه‌گذاری در استان در حال اجرا است که از جمله می‌توان به راه‌آهن، راه، پساب آب‌های سطحی و تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد.

عباسی در پایان گفت: بالاتر از همه این ظرفیت‌ها، وجود مردمانی پاکدست، قابل اعتماد و زحمتکش در استان است که آماده هر گونه فعالیت اقتصادی در استان هستند.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه خود از جاذبه‌های گردشگری، صنعت و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.