رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا از آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های منطقه حفاظت شده شیمبار این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی یوسفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: برداشت انگور یاقوتی ارگانیک از نیمه اول مردادماه با تلاش جوامع محلی آغاز شده و تا اوایل شهریور ادامه دارد.

او با بیان اینکه انگور شیمبار از نوع یاقوتی و دارای کیفیت مطلوب است که به دلیل ۱۰۰ درصد طبیعی بودن طرفداران بسیاری دارد، افزود: وسعت تالاب شیمبار حدود ۲ هزار هکتار است که تقریبا حدود ۷۰۰ هکتار آن به تاکستان طبیعی اختصاص یافته است.

یوسفی با اشاره به اینکه برداشت این محصول با تلاش افراد بومی انجام و علاوه بر خود مصرفی، مازاد آن نیز به عنوان سوغات فصلی به بازار ارائه می‌شود، اظهار داشت: تالاب شیمبار یکی از بزرگترین تاکستان‌های طبیعی کشور را در دل خود جای داده و با گونه‌های مختلف گیاهی نقش مهمی در امرار و معاش مردم منطقه ایفا می‌کند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا، پوشش عمده و قالب گیاهی در محدوده ۲ هزار هکتاری تالاب شیمبار درختچه‌های جاز، پده، گز، تمشک، زالزالک، انگور وحشی یاقوتی است که غنای طبیعی و تنوع گونه‌ای بالای این منطقه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.