نظری گفت: ۳۹ واحد تولیدی فعال در استان خوزستان روزانه ۴۴۹ هزار و ۵۹۵ عدد ماسک تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به فعالیت ۳۹ واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک در استان گفت: روزانه ۴۴۹ هزار و ۵۹۵ عدد از این محصول شرایط کرونایی تولید می‌شود.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحد‌های تولید لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در خوزستان توسعه یافتند و یا راه اندازی شدند تا نیاز استان به کالا‌های بهداشتی تامین گردد.

نظری اظهار داشت: با گذشت ۵ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و خوزستان تلاش شده استان در تامین کالا‌های بهداشتی خودکفا باشد و در مواردی نیز با افزایش تولید کالا‌های بهداشتی مازاد را به استان‌های دیگر ارسال کند، البته در تامین و تولید این کالا در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به نظارت هر چه بیشتر بر قیمت این کالا در سطح بازار استان بیان کرد: تلاش می‌شود با کمک دستگاه‌های ناظر کار نظارت بر قیمت ماسک در سطح استان انجام شود، اما برای جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت ماسک از بخش خصوصی، داروخانه‌ها و مکان‌های عرضه این کالا تقاضا داریم ماسک را حتما با نرخ مصوب به مردم عرضه کنند.

خوزستان بیش از ۲ ماه در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت که به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، استان در حال عبور از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است و به سمت مرحله سفید و سبز در حرکت هستیم و به گفته سید محمد علوی رسیدن به مرحله سفید نیازمند تشدید در نظارت‌ها است و اگر بخواهیم در وضعیت سفید بمانیم باید به راهکار‌هایی که وزارت بهداشت تاکید کرده با جدیت عمل کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.