رفیعی گفت: تولید ماسک و دستکش و همچنین ضدعفونی مدارس و معابر با همکاری گروه‌های جهادی در شهرستان امیدیه ادامه یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی فرماندار شهرستان امیدیه گفت: تولید ماسک و دستکش و همچنین ضدعفونی مدارس، معابر شهر و ادارات حرکتی انسان دوستانه از سوی گروه‌های جهادی شهرستان است که باید به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

او افزود: به مردم توصیه می‌شود علاوه بر استفاده از ماسک در مجامع عمومی، ادارات، سازمان‌ها و بانک ها، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، البته ماموران پلیس دستور برخورد قضایی و قانونی با کسانیکه سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند، دارد.

رفیعی به بازگشایی صنوف مختلف بعد از تعطیلی‌های متعدد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت اصناف یک ضرورت برای اقتصاد مردم است، اما فروشنده و مشتری باید حقوق یکدیگر را با در نظر گرفتن موارد بهداشتی رعایت کنند، البته در این رابطه فروشنده مسئولیت بیشتری دارد و درصورتیکه بی توجهی به موارد بهداشتی از سوی صنوف مشاهده شود، پلمب و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فرماندار شهرستان امیدیه تصریح کرد: به عوامل برگزاری عروسی و ترحیم قبل از برپایی مراسم تذکرات لازم داده می‌شود و در صورتیکه مراسمات و تجمعات برگزار گردد، با متخلفان بعنوان عامل منتشر کننده ویروس کرونا و برهم زننده سلامت جامعه برخورد قضایی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: همه ما مسئولیت سنگینی به عهده داریم و در این زمان حساس، بزرگان طوایف، شیوخ، صاحب نظران و جوانان فهیم امیدیه بیشتر از همه باید نسبت به آگاه سازی شهرونان تلاش کنند تا سبب قطع زنجیره کرونا و سالم سازی جامعه شوند.

به گفته رفیعی، چاپخانه‌ها و مراکز خدمات کامپیوتری موظف شدند از درج ساعت و تاریخ مراسم در آگهی ترحیم خودداری کنند و در صورتیکه از این دستور سرپیچی کنند، با آن‌ها برخورد قضایی و قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.