محمد صادق رضویان گفت: مرمت بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرای شاه عباسی این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد صادق رضویان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: مرمت بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی و اجرای آجر فرش و آزادسازی اطراف درختان کهنسال چنار مسیر کوچه آقایان و اجرای سیم گل و کاهگل بدنه است.

او هدف از مرمت را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی عنوان کرد و اظهارداشت: در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان وجود دارد که جلوه خاصی را به سیمای این شهر بخشیده و در همین راستا بافت تاریخی میامی به عنوان یک عنصر تاریخی دارای اهمیت است.

رضویان با اشاره به اینکه مرمت‌های انجام شده در فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی موثر بوده است، بیان کرد: در روز‌های گذشته نیز شهروندان میامی به صورت خودجوش فضای اطراف درختان ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی این شهرستان را با هدف ایجاد فضای کافی برای رشد و تنفس ریشه درختان، آزادسازی کردند.

او افزود:درختان کهنسال در بافت تاریخی شهر میامی در فاصله کمی از آب انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان، ولی عصر (عج) واقع شده‌اند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه این درختان به شماره ۵۴۵ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده‌اند، افزود: این درختان دارای بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال قدمت هستند.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.