استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵۰ طرح نیمه تمام در استان نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طولانی شدن روند تکمیل پروژه‌های عمرانی، اهداف اجرای آن را نیز تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین می‌توان برخی از این پروژه‌ها را تغییر کاربری و یا برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کرد.

او افزود: حدود ۱۶ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز از محل توزیع اعتبارات دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است، ادارات نمی‌توانند از این اعتبار برای خرید خودرو دولتی استفاده کنند، خودرو باید از محل فروش خودرو‌های مستهلک و فروش اموال انجام شود، اولویت هزینه این اعتبارات موارد حفاظتی در دستگاه‌ها باشد.


بیشتر بخوانید


عباسی از تخصیص بیش از ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه برای واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام به بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: حدود ۳۰ پروژه اولویت‌دار شناسایی شده است.

او با تأکید بر اینکه فروش اموال مازاد ادارات مانند خانه‌های سازمانی، اراضی و املاک باید در دستور کار قرار بگیرد ادامه داد: اراضی مازاد باید تحویل اداره‌کل راه و شهرسازی طبق دستور رئیس‌جمهور برای احداث مسکن قرار بگیرد، اگر دستگاه‌های اجرایی در مهلت تعیین شده این کار را انجام ندهند، دستور فروش توسط دفتر ریاست جمهوری صادر می‌شود.

عباسی با بیان اینکه ۹۵۰ پروژه نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است گفت: طولانی شدن روند اجرای این پروژه‌ها موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم شده است، همچنین طولانی شدن روند تکمیل این پروژه‌ها اهداف اجرای آن را نیز تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین می‌توان برخی از این پروژه‌ها را تغییر کاربری داد.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی مقدمات واگذاری این پروژه‌ها را به بخش خصوصی با هماهنگی فرمانداران انجام دهند، برخی از نهاد‌ها و ارگان‌های غیردولتی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

عباسی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار اضافه کرد: بسیاری از خبرنگاران با مشکلاتی در خصوص بیمه، دریافت تسهیلات کم بهره و ... مواجه هستند، لذا بدلیل حساسیت و سختی شغل خبرنگاران و حضور در تمامی صحنه‌ها باید بصورت جدی مورد حمایت قرار بگیرند، همچنین این افراد در ایام کرونا دچار آسیب‌های مالی نیز شده‌اند، بنابراین شرایط استفاده از تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به خبرنگاران و مطبوعات باید فراهم شود.

او ادامه داد: احداث خانه مطبوعات برای خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ضروری است، اداره کل راه و شهرسازی قطعه زمینی را برای احداث خانه مطبوعات برای خبرنگاران اختصاص دهد و یا می‌توان از املاک مازاد ادارات یک ساختمان برای این منظور در نظر گرفت، همچنین در یکی از پارک‌های سطح شهرکرد می‌توان بخشی را برای احداث خانه مطبوعات اختصاص داد.

عباسی در پایان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات استانی در سال ۹۹ اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به استان در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به پروژه‌های عمرانی مازاد بر اعتبارات استانی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار