رییس هیات ورزش همگانی سیستان و بلوچستان گفت: طرح «آوای ورزش در همسایگی» با توجه به شیوع کرونا و کم تحرکی مردم با هدف فراهم کردن بستر ورزش در این استان اجرایی شد.

طرح آوای ورزش در سیستان و بلوچستان اجرایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا مشهدی رییس هیات ورزش همگانی سیستان و بلوچستان : فدراسیون ورزش‌های همگانی برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان را به دلیل داشتن ظرفیت‌های مناسب برای اجرای این طرح انتخاب کرده به طوریکه از ۱۱ مرداد به مدت سه هفته درحال اجراست.

او  افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه سلامت جسمانی افراد با ورزش، تقویت سیستم ایمنی در شرایط بیماری فراگیر، تقویت تاب آوری افراد در شرایط بحران، افزایش انسجام اجتماعی با محوریت تمرینات محلی و کاهش خطر با فراهم کردن فضای ورزشی برای افرادی که تمایل به حضور در باشگاه یا فضای ورزشی را دارند، است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان کاهش خطر با حذف تردد‌های غیرضروری برای مراجعه به فضا یا محیط برای ورزش، ارائه سرگرمی مفید و کاهش احتمال برای سرگرمی‌های آسیب‌زا را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

او ادامه داد: اجرای این طرح از مجتمع‌های مسکونی اجرا و پس از موفقیت در مرکز سیستان و بلوچستان به شهرستان‌ها نیز تعمیم داده می‌شود به طوریکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده پنج مجتمع مسکونی در زاهدان برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

مشهدی گفت: به دلیل اجرای طرح در محیط همسایگی با هدف دسترسی و امکان اجرا برای همه سعی می‌شود ابزار لازم ورزش‌ها طراحی و اجرا شود و در این راستا ابزار و تجهیزات نیز شامل فراهم کردن سیستم صوتی برای انگیزش افراد با پخش آهنگ ورزشی مهیا می‌شود.

او ادامه داد: مربیان ورزشی ساعت‌هایی در مجتمع‌ها حضور پیدا کرده و مردم می‌توانند در خانه، تراس یا حیاط مجتمع و در فضای آزاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ورزش کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار