مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان از ممنوعیت شنا به علت نبود نجات غریق، شنا در تمامی منابع آبی و ساماندهی نیروهای انسانی متخصص نجات و غواصی در شهرداری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد مزروعی، مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان، با اشاره به تشکیل جلسه پیشگیری از وقوع حوادث غرقی در رودخانه ها، کانال ها، استخر‌های کشاورزی و سایر منابع آبی گفت: نیرو‌های انسانی متخصصص نجات و غواصی در شهرداری‌ها ساماندهی و به لباس و تجهیزات غواصی مجهز می‌شوند.

او، افزود: تقویت تیم‌های غواصی و نجات در رودخانه و منابع و ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌های آتش نشان و غواص در دستور کار این ستاد قرار دارد.

به گفته او، آموزش‌ها به این گروه منحصر نمی‌شود و با هدف پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر همه بهره برداران استخر‌های ذخیره آب کشاوری، ساکنین بومی منطقه و گردشگران از طریق جمعیت هلال احمر، صنوف کشاورزی، دهیاری‌ها و آژانس‌ها گردشگری با آموزش این نکات ایمنی آشنایی پیدا می‌کنند.

مزروعی، با تاکید بر اینکه به علت نبودن نجات غریق، شنا در کلیه منابع آبی حتی استخر‌های شخصی ممنوع است گفت: از طرفی شکل سازه و لغزندگی لایه ژئوممبران در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی به گونه‌ای است که خروج از این آن را حتی برای شناگران حرفه‌ای نیز غیر ممکن می‌سازد.

او، به اهمیت اطلاع رسانی فراگیر در مورد ایمن نبودن منابع آبی تاکید کرد و افزود: نصب تابلو‌های هشدار، فنس کشی، تعبیه نردبان و طناب نجات در طول عرض استخر‌ها از وظایف بهره برداران استخر‌های ذخیره است که با رعایت آن میزان غرق شدگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.