امام جمعه سرخس گفت: همزمان با دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیرخم پویش " یا علی " با هدف خدمت رسانی به بیماران کرونایی و تامین تجهیزات بیمارستان لقمان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد بختیاری اما جمعه سرخس امروز در نشست مدیران و پیمانکاران شاغل در صنعت نفت و گاز گفت: بیماری کرونا مرگ را پیش روی همه ما نزدیک‌تر کرده و شبیه دوران دفاع مقدس یک امتحان است.

او افزود: با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری سرخس، اما متاسفانه تنها بیمارستان شهرستان "لقمان حکیم" با مشکلات عدیده و تجهیزات پزشکی روبرو است به طوری که وضعیت بیمارستان اورژانسی و جان مریض‌ها در خطر است.

امام جمعه سرخس ادامه داد: متاسفانه طبق اخبار واصله در یکی از شهرستان‌ها نبود دستگاه اکسیژن ساز باعث فوت بیماران شده است و در حال حاضر این موضوع زنگ خطری برای شهرستان سرخس است و جلسات متعددی پیرامون مشکل اساسی بیمارستان لقمان حکیم سرخس که خرید مخزن پشتیبان دستگاه اکسیژن ساز و کمبود دارو است برگزار شده است که امیدواریم با مشارکت مدیران صنعت نفت و گاز و پیمانکاران شاغل در منطقه این موضوع مرتفع شود.

حجت الاسلام بختیاری همچنین به افزایش قیمت تجهیزات پزشکی واکنش نشان داد و بیان کرد: همین مخزن پشتیبان دستگاه اکسیژن ساز ۱۰ تنی طی دو هفته قبل ۳۷۰ میلیون تومان بوده، اما در یک هفته ۲۰۰ میلیون تومان گران‌تر شده است و پشت پرده این گرانی‌ها مسئله سیاسی و امنیتی است.

او تصریح کرد: کپسول‌های اکسیژن موجود در بیمارستان فقط برای دو ساعت جوابگوی بیماران است و با توجه به مسافت سرخس تا مشهد و تامین دستگاه اکسیژن در این شرایط بحران نیازمند همکاری مدیران به خصوص پیمانکاران شاغل در حوزه نفت و گاز هستیم تا مشکلات بیمارستان لقمان و بیماران رفع گردد.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: من هم به کرونا و البته از نوع خفیف مبتلا شدم، بیمارانی که مبتلا می‌شوند دوران سخت همراه با استرس‌های فراوان را پشت سر میگذارند لذا به هموطنان توصیه می‌کنم حتما برای سلامتی خود، خانواده و جامعه ماسک بزنند و فکر نکنند این بیماری ساده و در مقابل آن ایمنی دارند، بلکه کرونا بسیار خطرناک است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام//م.ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.