مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت گفت: امسال در صنعت کشور به ۵۷۵ هزار میلیارد تومان تامین نقدینگی نیاز است که حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شهبازی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت در جلسه بهره مندی بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان قزوین از ابزار‌های نوین تامین مالی در قزوین گفت: پارسال نیاز صنعت ۴۲۵ هزار میلیارد تومان بود که ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات پرداخت شد و ۱۰۵ هزار میلیارد تومان هم کسری وجود داشت.

وی، سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن را در کشور ۳۲ درصد بیان کرد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت افزود: باید بتوان از روش‌های غیر تورمی برای پرداخت تسهیلات استفاده کرد.

شهبازی گفت: برای تحقق جهش تولید به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت نیازمندیم که باید دنبال منابع جدید مالی باشیم تا بتوانیم جوابگوی نیاز‌ها باشیم.

وی افزود: اوراق و بورس از منابع نوین مالی است که می‌تواند مورد توجه صنعتگران و تولیدکنندگان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت گفت: در حال حاضر سهم بنگاه‌ها از منابع غیر بانکی کمتر از ۵ درصد است که باید آن را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

وی افزود: انتشار اوراق، عرضه سهام محصولات، ایجاد انواع صندوق مالی، تأمین مالی جمعی، توسعه لیزینگ‌ها و تأمین منابع زنجیره منابع مالی از روش‌های جدید است و باید بنگاه‌ها را به سمت بهره گیری از این منابع تشویق و هدایت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه گفت: باید دریافت تسهیلات از بانک‌ها کمتر شود، چون بانک‌ها دیگر نمی‌توانند در تولید نقش آفرینی جدی داشته باشند.

قبادی افزود: بورس می‌تواند بین عرضه کننده و تو لید کننده ارتباط برقرار کند و کار تامین سرمایه را پیش ببرد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های راکد را می‌توان در جامعه به سمت تولید و سرمایه گذاری برد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.