مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: اگر مردم به متکدیان حرفه‌ای کمک نکنند هیچ فردی وقت خود را با تکدی‌گری تلف نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در بازدید از "مرکز ساماندهی متکدیان" گفت: بسیاری از افرادی که تکدی گری می‌کنند از نظر مالی چندان در مضیقه نیستند بلکه در مقابل بسیاری از آن‌ها از تمکن مالی بالایی برخوردارند و تنها به دلیل اینکه کسب درآمد از این طریق به راحتی، بدون هیچ دغدغه و سرمایه‌گذاری است این شغل را انتخاب کرده‌اند.

بیدخام اضافه کرد: از آنجا که تکدی گری جرم محسوب می‌شود، باید با متکدیان حرفه‌ای برخورد قضایی شود.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته غربالگری متکدیان در شهر قزوین تاکید کرد و گفت: وقتی تیم سیار شهرداری متکدیان را جمع آوری می‌کند، این کار باید با همکاری دستگاه‌های متولی بر اساس دستورالعمل ساماندهی متکدیان عملیاتی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: پس از جمع آوری متکدیان، افراد نیازمند که بعضا تعداد آن‌ها محدود است شناسایی و برای حمایت به کمیته امداد و سایر دستگاه‌های حمایتی معرفی شوند.

بیدخام افزود: متکدیان مهاجر و بیگانه‌ای که از استان‌های دیگر به قزوین آمده اند هم باید شناسایی و به استان‌های خود بازگردانده شوند.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته چند خانواده که برای تکدی گری از استان گلستان به قزوین آمده بودند شناسایی و به شهرشان بازگردانده شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به امکانات و فضا‌های پیش بینی شده برای جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر اعم از شلتر، مرکز میان راهی و گرمخانه هم برای زنان و هم برای مردان بی سرپناه از مردم خواست با دیدن این افراد در کوچه و خیابان با این مراکز تماس بگیرند.

به گفته وی، برای تجهیز و آماده سازی نرم افزار نظام آماری متمرکز ثبت و دستیابی بهنگام به سوابق متکدیان و فراهم شدن شرایط استقرار سامانه در استان تجهیزات مورد نیاز از سازمان اجتماعی کشور شامل اسکنر چشمی، اسکنر ثبت اثر انگشت، وب کم و نوت بوک تامین شده است و به زودی این نرم افزار راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.