به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دفعه بعدی که برای مصاحبه شغلی میروید، باید دقت بیشتری روی ویژگیهای شخصیتیتان داشته باشید، نه فقط مجموعه مهارتهایی که دارید!
۱. حرفهایگری
این صفتی است که به محض اینکه وارد اتاق مصاحبه شوید، مصاحبهکنندگان به دنبال آن خواهند بود. بهترین راه برای معرفی خود به عنوان یک فرد حرفهای این است که مطمئن شوید لباس مناسب برای مصاحبه پوشیدهاید، با لبخند وارد شوید و محکم دست بدهید.
۲. مهارتهای بین-فردی
در اماکن کاری امروز، پیدا کردن شغلی که کاملاً از بقیه شرکت جدا باشد و ارتباطی با همکاران نداشته باشید، بسیار نادر است. به همین دلیل است که مهارتهای بین فردی عالی و توانایی همکاری با دیگران اهمیت زیادی دارد. شما باید نشان دهید که اهل کار تیمی هستید و مهارتهای ارتباطی مناسبی دارید.
بیشتربخوانید
به عنوان مثال، باید بدانید که برای ارتباط با کسی که دوستش ندارید و همینطور برخورد با همکارانی که یکدیگر را دوست ندارند چه راهکارهایی خواهید داشت.
۳. خودانگیز بودن
این ویژگی یکی دیگر از موارد مهم است. در حقیقت، اگر برای موقعیتی در بخش فروش مصاحبه میکنید، خودانگیز بودن یکی از ویژگیهای مهم است که کارفرمایان به دنبالش هستند. کارمند فروشی که خودانگیز است سختتر تلاش میکند تا پول بیشتری را به دست آورد.
اگر در فروش تجربه دارید، در مورد زمانی صحبت کنید که خودتان فراتر از آنچه کارفرمای قبلی شما از شما خواستهبود رفتهاید و موفق شدهاید.
۴. انعطافپذیری
هرچند سازگاری با تغییر برای برخی افراد سخت است، اما داشتن انعطافپذیری در جامعه امروز اهمیت زیادی دارد. بسیاری از شرکتها کارمندانی را استخدام میکنند که به راحتی با تغییرات سازگار میشوند.
در جلسه مصاحبه مثال بزنید از زمانی که روی یک پروژه بزرگ با افراد متعدد کار کردهاید، یا زمانی که یک مشتری هنگام کار روی یک پروژه ناگهان نظر خود را تغییر دادهاست و شما برخورد معقولی داشتهاید.
۵. کنجکاوی خردمندانه
کارفرمایان میخواهند مطمئن شوند که کارمندان آنها علاقمند به یادگیری چیزهای جدید هستند و میتوانند با تغییر فناوری و روندها کنار بیایند.
در طول مصاحبه، کارفرمایان ممکن است بپرسند که چطور میخواهید یادگیری و توسعه خود را ادامه دهید. فرصت خوبی است که دورههای آموزشی را که طی کردهاید، برایشان توضیح دهید. یا ممکن است از شما بخواهند در مورد زمانی صحبت کنید که در شغل قبلیتان از شما خواستهشده روند انجام کاری را تغییر بدهید؛ شیوه مدیریت این تغییر توسط شما چه بودهاست؟
۶. تواناییهای مربیگری
امروزه بیشتر شرکتها مزایای داشتن مربی در محیط کار را میفهمند و به دنبال کارمندانی هستند که بتوانند به نقش مربی برسند. مربیها با استفاده از تجربه خود به کارمندان در حل مشکلات کمک میکنند. این روند برای کارفرما هم خوب است، زیرا کارکنان کمتر اشتباه میکنند و رضایت شغلی بیشتری دارند.
منبع: خبرنامه
انتهای پیام/