مهدی نوروزی گفت: آمار نزاع و درگیری در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان سمنان پنج درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: بهار امسال در استان سمنان یک هزار و ۳۰۷ نفر و در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۷۱ نفربه دلیل نزاع برای انجام معاینه‌های بالینی به مراکز پزشکی قانونی سراسر استان مراجعه کردند.

او تصریح کرد: ناتوانی در کنترل اعصاب یک چالش اجتماعی جدی و عامل اصلی نزاع به شمار می‌رود و مدیریت و کنترل خشم راهبرد اساسی برای کاهش نزاع در جامعه است و کاهش آمار نزاع در استان سمنان نشان می‌دهد آموزش‌های موثر در این زمینه در استان ارائه شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اضافه کرد: خویشتن‌داری و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از راهکار‌های مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

نوروزی اظهار داشت: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع کننده مشکلات نیست بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند و جز ایجاد مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی و در بعضی از موارد قصاص و محکومیت مالی ثمره‌ای برای این بزه‌کاری متصور نیست.

او بیان کرد: سه ماه نخست امسال سه‌هزار و ۸۰۸ نفر و در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۹۴۳ نفر در استان برای انجام معاینه‌های بالینی ناشی از عوامل مختلف مانند نزاع، تصادف و حادثه‌کار به مراکز پزشکی قانونی در سراسر استان مراجعه کردند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.