دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با ترخیص ۵۶ بیمار در شبانه‌روز گذشته، مجموع بیماران بستری در بخش‌‌های کرونایی بیمارستان‌های استان به ۲۸۱ نفر کاهش یافت.

جانباختگان کرونایی از نوزاد ۷ روزه تا بانوی ۷۴ سالهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر در حالی که دیروز (۹ مرداد) تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را ۳۱۳ نفر اعلام کرده بود، امروز از کاهش تعداد این بیماران خبر داد و بیان کرد: با ترخیص ۵۶ بیمار در شبانه‌روز گذشته، مجموع بیماران بستری در بخش‌‌های کرونایی به ۲۸۱ نفر رسید.

او ادامه داد: از مجموع موارد بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر تا روز جمعه ۱۰ مرداد، نتیجه آزمایش ۱۷۳ نفر مثبت اعلام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به بستری ۵۰ مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، افزود: اکنون ۵۰ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۲۳ نفر به کمک دستگاه نفس می‌کشند.

کشمیری درباره موارد فوتی نیز چنین گفت: یک مورد هشتم مرداد و ۶ مورد دیگر نیز دیروز نهم مرداد بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید

قربانیان جدید کرونا در بوشهر از ۵۶ روزه تا ۹۳ ساله


دکتر کشمیری درباره گروه سنی آمار جانباختگان عنوان کرد: کم‌سن‌ترین فرد فوت‌شده  نوزاد هفت‌روزه با نارسایی قلبی بوده و مسن‌ترین  بانویی ۷۴ ساله بوده است.

وی با ابراز قدردانی از افرادی که با رعایت کردن دستورهای بهداشتی از مدافعان سلامت پشتیبانی می‌کنند، عنوان کرد: اگر همراهی مردم و مسئولان در جدی گرفتن کرونا ادامه پیدا نکند، شاهد افزایش افسارگسیخته  این بیماری و خسارت جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

ادامه وضعیت هشدار

در همین حال سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد بوشهر همچنان در وضعیت هشدار است مانند استان‌های  آذربایجان غربی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.