رئیس اداره جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان گفت: وسعت جنگل‌های طبیعی در زنجان ۷۳ هزار هکتار و جنگل‌های دست کاشت ۱۸ هزار هکتار است.

منابع طبیعیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معانی رئیس اداره جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه وسعت جنگل‌های طبیعی زنجان ۷۳ هزار هکتار و جنگل‌های دست کاشت ۱۸ هزار هکتار است، گفت: غالب گونه‌های جنگلی استان زنجان را ارس، بنه، زالزالک و بلوط تشکیل میدهد.
 
او افزود: استان زنجان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که فقط ۶ درصد آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

معانی با اشاره به اینکه بیشتر جنگل‌ها در ارتفاعات شمالی رودخانه قزل اوزن در شهرستان‌های طارم، خرمدره، ابهر، سلطانیه، ماهنشان و شمال غربی شهرستان زنجان واقع شده است، گفت: در بین این شهرستان ها، طارم بیشترین و وسیعترین جنگل ها را به خود اختصاص داده است.
 
او در خصوص حفاظت از این جنگل‌ها گفت: برای توسعه و غنی سازی جنگل‌ها طرح صیانت و توسعه صندوق ملی در حال انجام است.

رئیس اداره جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه سالانه برای توسعه زراعت چوب و تامین مواد سلولزی و تامین چوب کشوری اقدامات اساسی انجام می‌شود، گفت: امسال هم ۱۰۰ هزار اصله قلم نهال صنوبر تهیه شده و در اسفند ماه در بین متقاضیان زراعت چوب توزیع خواهد شد.

معانی ادامه داد: استان زنجان یکی از قطب‌های تولید صنوبر کشور است که با برداشت موانع از جمله تامین اعتبارات از صندوق توسعه ملی میتوان تعداد آن را در استان زنجان بالا برد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.