فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اخراج ۸۰۹ واحد دامی غیرمجاز از مراتع استان زنجان در تیر ماه امسال خبر داد.

منابع طبیعی زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ مهدیون فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از اخراج ۸۰۹ واحد دامی غیرمجاز از مراتع استان زنجان در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی زنجان اجرا می‌شود و با هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی طبق قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ مهدیون با بیان این که ورود دام غیرمجاز و چرای بی رویه به عنوان عوامل مهم در تخریب پوشش گیاهی به شمار می‌روند، تاکید کرد: این دام‌های اخراج شده در ماه گذشته در شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و سلطانیه صورت گرفته است.

او گفت: طی یک ماه گذشته ۷۶ مورد پرونده تخریب و تصرف اراضی مرتعی و جنگلی با مساحت ۴۴۴ هکتار در یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان پیگیری شده است.

سرهنگ مهدیون ادامه داد: در راستای برخورد قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی، یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان به صورت شبانه روزی و تداوم بخش در عرصه‌ها حضور داشته و از هرگونه تخریب، تصرف، قاچاق چوب، حریق و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی جلوگیری می‌کند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.