مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از احداث رینگ جزیره‌ای مسیر دوچرخه‌سواری در پارک‌ها، مدارس و معابر شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اصغر آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز  با بیان این‌که تبریز، پتانسیل راه‌اندازی مسیر دوچرخه‌سواری را دارد و برنامه‌های متعددی برای این کار در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: احداث رینگ جزیره‌ای دوچرخه‌سواری و یا تبدیل بخشی از پارک حاشیه‌ای به باند دوچرخه‌سواری از جمله این برنامه‌ها است.

او  ادامه داد: طی تفاهمی که با بانک شهر منعقد کرده‌ایم، از تسهیلات این بانک برای خرید سه هزار دستگاه دوچرخه برای کارکنان شهرداری استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به ضرورت استفاده از دوچرخه در چرخه کاری روزمره، گفت: ناگزیر به ایجاد مسیر دوچرخه هستیم، چراکه دوچرخه تبدیل به مد حمل و نقل در دنیا شده است.

او  ادامه داد: حمل و نقل پاک، کاهش تعداد خودرو، کاهش آلودگی هوا و سلامت مردم مهمترین اهداف در اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری است.

او  با اشاره به عدم استقبال گسترده شهروندان از دوچرخه‌سواری در شهر، افزود: فقدان زیرساخت مناسب و استاندارد و همچنین احساس بی‌کلاسی دوچرخه‌سواری توسط شهروندان، عامل رکود این سیستم حمل و نقل پاک شده که در این راستا کار‌های نمادینی همچون دوچرخه‌سواری مسئولان بلندپایه استان و شهر انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.