نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

برنامه ریزی در حوزه گردشگری نتایج خوبی را در پی خواهد داشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین کرمی نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: مجموعه میراث فرهنگی استان برای توسعه صنعت گردشگری درسال‌های اخیر قدم‌های خوبی برداشته که باید تداوم داشته باشد.

او ادامه داد: باید به صنعت گردشگری استان توجه ویژه‌ای شود، زیرا ظرفیت‌های فرهنگی ما در این بخش بالا بوده  و اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم به نتایج خوبی می‌رسیم.


بیشتر بخوانید

کشتی گردشگری در بوشهر ساخته می‌شود


نماینده مردم شهرستان‌های تنگستان و دشتی افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری استان بوشهر پیگیر برنامه‌های توسعه‌ایی در این راستا خواهیم بود.

ظرفیت بالای استان بوشهر در توسعه صنعت گردشگری دریایی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در این نشست گفت: این استان با مرز آبی بیش از ۹۰۰ کیلومتر با خلیج فارس، پتانسیل مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد.

او عنوان کرد: اجرای طرح‌هایی همچون مناطق و دهکده‌های نمونه گردشگری در سراسر استان مفید است که این موضوع هم در حال حاضر فعال است.

محمدحسین ارسطوزاده ادامه داد: کی از برنامه‌های مهم ما برای رونق گردشگری دریایی دعوت از سرمایه گذاران است که باید زیرساخت‌های اولیه آن فراهم شود تا بستر سرمایه‌گذاری به وجود بیاید.

او تاکید کرد: گردشگری در این استان شاید به دریا ختم نشود، زیرا آثار تاریخی فاخر، بافت تاریخی منحصربه فرد و طبیعت زیبای این استان نیز به همین ترتیب ظرفیت‌های مهمی هستند که باید در کنار هم به توسعه همه جانبه برسند.

پیشرفت صنایع دستی در چند سال اخیر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: صنایع دستی استان بوشهر در چندسال اخیر تغییرات زیادی در کیفیت و طرح داشته است و صنعتگران بسیاری با فراهم شدن زمینه معرفی این صنعت، توانسته‌اند کارگاه‌های خوبی را در سطح استان ایجاد کنند و به اشتغال برسند.

ارسطوزاده بیان کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر هم چنین برای توسعه و ترویج صنایع دستی در کشور اقدامات خوبی را انجام داده که به زودی خانه خلاق صنایع دستی در یکی از عمارت‌های بافت قدیمی افتتاح خواهد شد و به نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی صنعتگران تبدیل می‌شود.

تداوم تلاش برای حفظ آثار تاریخی

او برنامه‌های حوزه میراث‌فرهنگی را نیز تشریح کرد و گفت: پارسال در زمینه حفاظت و مرمت آثار تاریخی اقداماتی را انجام دادیم که این روند ادامه دارد و امسال نیز برنامه‌های حفاظتی و مرمتی در بافت تاریخی شهر بوشهر، سیراف و آثار تاریخی دشتستان و سایر شهرستان‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.