مدیر روبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با ثبت پنج مورد فوتی جدید در شبانه‌روز گذشته شمار جان‌باختگان بر اثر کووید ۱۹ در استان به ۴۴۵ مورد رسید.

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی محمدی در خصوص آخرین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کرمانشاه گفت: کارشناسان تشخیصی آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابتلای قطعی پنج فوت شده دیگر به ویروس کرونا را در شبانه‌روز گذشته تشخیص دادند.

او شمار جان‌باختگان بر اثر کووید ۱۹ در استان را ۴۴۵ مورد عنوان کرد و افزود: شهروندان با این واژه که «من سالم هستم و مبتلا نمی‌شوم» خود را گول نزنند، احتمال ابتلا به کرونا برای همه وجود دارد.

مدیر روبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله به مبتلا شدن به کرونا ویروس، اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست‌ها همواره توصیه می‌شود.

او از مردم خواست که تحت هیچ عنوانی مسافرت نروند و گفت: سفر یکی از عوامل مهمی است که سبب شیوع ویروس کرونا می‌شود، برنامه سفر را فعلا حذف کنید خطر در جای جای، استان، ایران و دنیا در کمین است.

محمدی در توضیح تست پی. سی. آر نیز گفت: تست پی. سی. آر نمونه‌گیری از انتهای بینی است، نمونه برداشته و در آزمایشگاه‌ها طی فرآیند پیچیده‌ای امکان ابتلای به ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

او با بیان اینکه این تست در مراکز ۱۶ ساعته انجام می‌شود، گفت: طبق بخش‌نامه وزارت بهداشت در مراکز ۱۶ ساعته تست تشخیص کووید ۱۹ از افراد بالای ۶۰ سال علامت‌دار و افراد مشخصی که در این بخش‌نامه اعلام شده، گرفته می‌شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.