آغاز گفت: در روز عید قربان تیم‌های بازرسی سیار در مناطق مختلف شهر گشت زنی و بر ذبح دام‌های مردمی نظارت می‌کنند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در روز عید قربان ۶ گروه بازرسی ثابت و سیار کار نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده در سطح این شهرستان را برعهده خواهند داشت.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: شهروندان در صورت تمایل برای نظارت و ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها و کسب اطلاع بیشتر از ساعت هشت تا ۱۳ روز عید سعید قربان با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ تماس بگیرند.

پایش دام‌ها به منظور شناسایی احتمالی بیماری‌های مشترک بین دام و انسان

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مردم دام زنده و گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌ها تهیه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آغاز با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد خونریزی دهنده است که از دام زنده به انسان منتقل می‌شود.

او تصریح کرد: این بیماری خطرناک در دام زنده علائم خاصی ندارد و تنها در انسان با سردرد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ و خونریزی زیرپوستی تشخیص داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد ادامه داد: برای از بین رفتن هرگونه آلودگی احتمالی، مردم گوشت گرم ذبح شده را ابتدا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.