رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور‌های مواصلاتی استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کرامت حمزه نیاری، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از عملیات نصب و تکمیل سامانه توزین حین حرکت محور اردبیل سرچم گفت: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی ۴ ماه گذشته با ۴۸۶ هزار تردد در محور‌های اردبیل -آستارا و بالعکس و ۳۷۵ هزار تخلف نیز در محور اردبیل سرعین ثبت شده است.

او شناسایی ناوگان باری با تثاژ اضافی غیرمجاز، برداشت پلاک و سرعت خودرو‌های عبوری را از قابلیت‌های مهم سامانه توزین حین حرکت عنوان کرد و گفت: برای نصب این سیستم بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل هوشمندسازی جاده‌های استان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و تصریح کرد: علاوه بر ۶۸ سامانه تردد شماری ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۵۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین حین حرکت نیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

حمزه نیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: مجموع تردد ورودی و خروجی استان درمدت یادشده کاهش ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

او از شناسایی بیش از ۲۰ هزار تخلف اضافه تناژ و سرعت غیرمجاز توسط سامانه‌های توزین حین حرکت (WIM) و ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۱۰ هزار مورد تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.