۱۲ قربانگاه ذبح قربانی، برای کمک به نیازمندان دایر می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از دایر کردن ۱۲ قربانگاه برای قربانی بهداشتی و نیز توزیع مناسب گوشت قربانی بین نیازمندان در آستانه عید قربان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد با اشاره به اینکه قربانگاه در تمام شهرستان‌های استان برای جمع‌آوری گوشت قربانی، همچنین تحویل دام زنده جهت ذبح و توزیع در بین نیازمندان دایر می‌شود، گفت : علاوه بر این برای جمع‌آوری نذورات و گوشت قربانی مردم نیکوکار در روز عید سعید قربان، کلیه دفاتر کمیته امداد و ۹۰ مرکز نیکوکاری پذیرای کمک‌های مردمی است.


او یادآور شد : این نهاد امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری مراکز نیکوکاری، هیئت‌امنای مساجد و معتمدان محلات، نذورات هم استانی‌های نیکوکار را در روز عید سعید قربان جمع‌آوری و در همان روز میان نیازمندان توزیع می‌کند.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی قربانگاه‌ها افزود : در کلیه قربانگاه‌های کمیته امداد، ناظران شبکه‌های دامپزشکی استان در جهت رعایت موارد بهداشتی قربانی‌ها با این نهاد همکاری می‌کنند و تمامی دام‌های اهدایی خیرین به قربانگاه به کشتارگاه انتقال و ذبح شرعی و بهداشتی در کشتارگاه صورت می‌گیرد.

الهی راد بابیان اینکه پارسال  حدود ۶۰۰ دام برای نیازمندان ذبح شد و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار محروم از گوشت‌های قربانی شده بهره‌مند شدند افزود: کمک‌ها و نذورات اهدایی مردم با اولویت خانواده‌های دارای یتیم وزنان سرپرست خانوار و سالمندان و بیماران نیازمند توزیع می‌شود.

او افزود : خانواده‌های نیازمند توسط تمامی ادارات کمیته امداد استان شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

او  با اشاره به روش‌های نوین پرداخت نذورات عید قربان، عنوان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷*و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و همچنین مراجعه به سایت امداد به نشانی www.emdad.ir کمک‌های خود را در هفته جاری و روز عید سعید قربان به دست نیازمندان برسانند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شماره تماس ۳۲۲۶۳۰۳۴ نیز آماده پاسخگویی هر نوع سؤال خیران در خصوص نحوه اهدای کمک‌ها هست.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.