مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون ۷۰ درصد بیمه‌شدگان صندوق‌های این نهاد معادل بیش از ۸۰ هزار نفر دفترچه درمانی رایگان می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: تاکنون ۷۰ درصد بیمه‌شدگان صندوق‌های این نهاد معادل بیش از ۸۰ هزار نفر دفترچه درمانی رایگان می‌گیرند.

شاهدخت فتحی بیرانوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۷۰ درصد بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت در صندوق‌های روستائیان و عشایر و بیمه سلامت همگانی استان مشمول دریافت دفترچه رایگان شدند.

او با اشاره به برگزاری ارزیابی وسع و مشخص شدن دهک‌های درآمدی بیمه شدگان اظهار داشت: ۷۰ درصد بیمه شدگان بعد از ثبت نام در سامانه ارزیابی وسع و مشخص شدن دهک درآمدی از طریق ارسال پیامک، تحت پوشش دریافت دفترچه رایگان قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان افزود: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۲۷۸ نفر از بیمه شدگان تحت پوشش در سامانه ارزیابی وسع ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، وضعیت دهک درآمدی ۱۲۰ هزار و ۳۲۶ نفر مشخص شده که از مجموع این تعداد نیز؛ ۸۰ هزار و ۲۳ نفر جزء دهک‌های ۱ و ۲ و ۳ بوده که مشمول دریافت دفترچه رایگان با اعتبار یک یا دو ساله شده اند.

بیرانوند بیان کرد: ۳۱ هزار و ۴۶۶ نفر ازثبت نام کنندگان، مشمول دهک‌های ۴و ۵ و۶ با پرداخت ۵۰ درصد یارانه از طرف دولت و ۵۰ درصد باقیمانده از طریق بیمه شده به مبلغ ۳۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان هستند.

او تصریح کرد: دهک‌های ۸ و ۹ و ۱۰، با جمعیت هشت هزار و ۸۳۷ نفر مشمول پرداخت کامل حق بیمه شده که به دلیل وضعیت درآمدی مناسب و به منظور اجرای صحیح عدالت در سلامت، مشمول برخورداری از یارانه دولتی نشدند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بیمه شدگان روستایی و همگانی بعد از اتمام امتیاز ۶ ماهه استفاده از دفترچه رایگان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه نموده و در سامانه ارزیابی وسع ثبت نام نمایند، تا در پایگاه رفاه ایرانیان اطلاعات افراد بررسی و دهک آن‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.