سامانه مجازی راهداران استان چهارمحال و بختیاری فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عزیزالله روشن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از تجهیز و فعال شدن سامانه مجازی راهداران در استان خبر داد.

 او اظهار داشت: با فعال شدن این سامانه رانندگان و مردم می‌توانند با ارسال اخبار و تصاویر، معایب و حوادث رخ داده در محور‌های ارتباطی را به شماره (۰۹۳۰۷۸۴۲۵۴۱) اطلاع و گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن، محور آسیب‌دیده توسط ماموران راهداری حوزه استحفاظی بررسی شود و رفع مشکل محور نیز به فرد مخاطب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

روشن، ارتقاء سلامت جاده و فرهنگ مشارکت مردم در بهبود مبلمان جاده‌ای را از اهداف مهم فعال‌سازی سیستم راهداران مجازی در استان عنوان و تاکید کرد: حتی در صورت غیر کارشناسی بودن خواسته و نظر مخاطب نیز جواب کارشناسی ارائه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات در استان ناشی از بی‌توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها گزارش شده است، افزود:بیشتر تخلفات رانندگی استان در محور‌های مواصلاتی مرکز استان به شهرستان‌ها بوده است.

به گفته او، بر اساس برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های تعریف شده در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، ساخت، ترمیم و اصلاح شبکه راه‌ها به ویژه اصلاح نقاط حادثه‌خیز، عملیات احداث مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی مکانیزه خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین برای حفاظت از محیط زیست و تقویت ایمنی خودرو‌ها در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال بودن ۳۴ دستگاه ثبت تخلف و ۲۵ دوربین نظارت تخلف در محور‌های شریانی استان، گفت: دستگاه‌های تردد شمار در جاده‌های استان اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نشدن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محور‌های ارتباطی این استان را ثبت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


روشن، تعداد میانگین ورود روزانه خودرو به این استان را ۳۲هزار خودرو برآورد کرد و افزود:این میزان حجم خودرو نیز روزانه از استان خارج می‌شود که میانگین ترافیک تردد در محور‌های استان روزانه ۳۳۶ هزار خودرو معادل ۱۰ برابر خودرو وارده از محور‌های مواصلاتی ثبت شده است.

او تاکید کرد: با بهره گیری از سامانه‌های هوشمند، علاوه بر جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز تصادفات و حوادث رانندگی پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار