رفع مشکلات ۵۷ واحد تولیدی در استان فارس

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات فارس، گفت: از ابتدای امسال مشکلات ۵۷ واحد تولیدی رفع و اشتغال ۶ هزار کارگر فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی حمیدی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس با اشاره به نگاه ویژه موضوع حفظ اشتغال زنان سرپرست خانوار،گفت: با کمک کارگروه رفع موانع تولید و با حضور مسئولان استان ما به ‌عنوان بسیج در مقام تسهیلگر نه متولی  و متصدی در زمینه تسویه بدهی کارخانجات و صنایع فارس  به ادارات گاز، برق و بانک‌های استان و دستگاه‌های متناظر ایفای نقش کرده‌ایم که تهاتر، تقسیط بدهی رفع مشکلات قضایی، مالیاتی و بیمه‌ای  نمونه‌هایی از آن‌ است که دریکی از موارد با تعامل با یکی از دستگاه‌های خدماتی  به حفظ اشتغال ۲۵ زن سرپرست خانوار کمک شد.

او، بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌ آمده از سوی سازمان سمت و توجه خاص معاون محترم اقتصادی استاندار  کارگروه رفع موانع تولید در سطح برخی شهرستان‌ها نیز تشکیل‌ شده و یکی از اهداف اصلی این کارگروه حمایت از صنایع استراتژیک و تامین‌کننده نیازهای اساسی جامعه و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی است.

حمیدی تصریح کرد: انتظار می رود بتوان با استفاده از ظرفیت تولیدی‌ پوشاک که مورد حمایت واقع‌ شده‌اند پوشاک ایرانی اسلامی  تولید و فروشگاه‌های خاصی در سطح استان و سطح کشور دایر شود که ما نیز پیگیر راه‌اندازی این‌گونه مراکز در استان فارس هستیم.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس با بیان اینکه با تلاش فرماندهان محترم حوزه‌ها و پایگاه‌ها کمک‌های بسیار خوبی در قالب رزمایش کمک مومنانه جمع‌آوری و توزیع شد و علاوه بر آنچه حوزه‌ها و پایگاه‌ها تهیه و توزیع کردند ستاد این سازمان هم  چهار هزار بسته معیشتی تهیه و در بین قشر محروم استان توزیع کرده است، ادامه داد: قشر بسیج کارگری و صاحبان کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی در مقابله با بیماری کرونا و آسیب‌های اقتصادی ناشی از این بیماری عملکرد درخشانی داشتند و به‌ عنوان نمونه یکی از کارفرمایان با وجود اینکه که کسب ‌وکار او براثر این بیماری تعطیل‌شده بود حقوق بیش از ۸۰۰ نفر از کارگران خود را پرداخت می‌کرد و در تهیه بسته‌های معیشتی نیز مشارکت داشت.

او، افزود: با توجه به ارتباط خوب و هماهنگی این سازمان  با مدیران کارخانجات تولیدی در استان توانستیم بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت دو منزل مسکونی متعلق به قشرهای محروم را تامین کنیم.

حمیدی، با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای موضوع مهم جهش تولید، اضافه کرد: با همکاری سازمان بسیج کارگری و صداو سیمای مرکز فارس دو برنامه رادیویی و تلویزیونی کار و کارگر و جهش تولید به‌ صورت هفتگی تولید و پخش می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس با اشاره به اینکه موضوع مهم حمایت از تولید داخلی باید برای نسل آینده کشور تبیین شود، اظهار کرد: سازمان بسیج کارگری فارس در راستای فرهنگ ‌سازی و حمایت از کالای ایرانی جشنواره ایران یار را با همکاری آموزش‌ وپرورش استان در سطح مدارس برگزار کرد که بیش از ۱۲۸ هزار دانش آموزان در سراسر استان  در این طرح شرکت کردند.

او، با بیان اینکه ظرفیت‌های سازمان بسیج کارگران و کارخانجات برای مقابله با بیماری  کرونا به کار گرفته شده، در این زمینه  گفت: در ابتدای بروز این بیماری تمام تلاش  را برای تامین مواد اولیه  صنایع بومی فارس و تولید اقلام بهداشتی به کار گرفتیم که الکل مورد نیاز صنایع با همکاری سایر نهادها از خارج استان تامین شد و در مرحله بعد نیز با کمک به راه‌اندازی کارخانه تولید الکل طبی و فراهم آوردن ملزومات موردنیاز برای تولید ماسک بخش مهمی از نیاز مردم فارس به مواد ضدعفونی‌کننده و نیازمندی‌های کارگاه‌های تولیدی به مواد اولیه تامین شد.

حمیدی بیان کرد: با توجه به این‌که هیچ کارخانه تولید مواد ضدعفونی‌ کننده‌ای در استان نداشتیم و فقط یک کارخانه تولید ماسک بود این سازمان در موضوع هماهنگی و تسهیلگری برای صدور مجوز واحدهای تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده ورود کرد.

او، تصریح کرد: بسیجیان در قالب نیروهای داوطلب جهادی برای حضور در کارگاه‌های تولیدی آن‌ هم در ایام عید که همراه  با بیماری کرونا بود و برخی افراد ‌حاضر نبودند از خانه بیرون بیایند همکاری بسیار خوبی داشتند که در تامین اقلام بهداشتی نقش مؤثری ایفا کردند که جا دارد از همه افرادی که ما را در این زمینه  یاری دادند تقدیر و تشکر شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار