حیدری گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون هیچ فوتی کرونایی بدون غسل و تشریفات شرعی در قم دفن‌نشده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرتضی حیدری فرماندار قم با اشاره با ایجاد پایگاه‌های پایش سلامت در سطح استان قم گفت: این پایگاه‌های پایش سلامت قرارگاه جهادی زیستی نیروی زمینی ارتش در مأموریت‌های مستقیم تعریف‌شده شامل ضدعفونی، پایش سلامت و بیمارستان سیار در زمینه خدمت به مردم در شهرستان قم شروع به کار کردند.

فرماندار قم یکی از اقدامات مهم ارتش در قم را راه‌اندازی بیمارستان سیار ۲۰۰ تختخوابی شهید هجرتی در منطقه هشت شهری و در شهرک پردیسان دانست و افزود: در این بیمارستان می‌توان به خدماتی شامل ویزیت توسط پزشک آقا و خانم به‌صورت مجزا، ارائه خدمات تشخیص درمانی، ضدعفونی بیمارستان و خیابان‌های اطراف استقرار، آموزش و توصیه‌های بهداشتی به مراجعه‌کنندگان، توزیع و اهداء بیش از ۳۰۰۰ لیتر مایع ضدعفونی‌کننده سطوح تولید نزاجا بین مراجعه‌کنندگان و ارائه خدمت به دو هزار و ۲۲۷ نفر در این ایام اشاره کرد.

حیدری همکاری و همدلی مردم را در زمان شیوع ویروس کرونا یادآور همدلی و همبستگی دوران جنگ دانست و ابراز کرد: در کل زمان بحرانی آن روز‌ها تمام نیرو‌های کارآمد شهر در میدان بوده و همه تحت یک فرماندهی برنامه‌های مشخص‌شده را انجام و ساماندهی می‌کردند.

فرماندار قم همکاری پایگاه‌های تمام مساجد شهر را یکی از نقاط قوت مدیریت قم خواند و تأکید کرد: نیرو‌های بسیج مساجد کل شهر بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به کمک بسیج ملی مبارزه با کرونا آمدند و در بخش توزیع کمک‌های خیرین و ضدعفونی کردن معابر اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

او با اشاره به ضدعفونی معابر و شوارع در سطح شهر و استان قم یادآور شد: با همکاری ارتش، سپاه، بسیج و شهرداری تمام شوارع بالای ۱۰ متر چندین نوبت و منازل متوفیان و اماکن مکرر سالم‌سازی شدند.

حیدری از آموزش سه هزار و ۵۰۰ نفر در یک مرحله خبر داد و ادامه داد: یکی دیگر از کار‌های شاخص کمیته بهداشت و محیط که الگوی کل کشور قرار گرفت تدفین و تغسیل متوفیان بود که با کمک جهادگران طلاب حوزه علمیه قم و جلسات متوالی تخصصی با نمایندگان آیت‌الله اعرافی و طلاب و فتوای نهایی مقام معظم رهبری ساماندهی شده و تجهیزات موردنیاز تهیه و متوفیان ابتدا با تیمم و سپس با آب و انجام کلیه اعمال شرعی به خاک سپرده و آرامش در خانواده متوفایان ایجاد شد.

فرماندار قم یادآورشد: در زمان آغاز شیوع کرونا به‌جرئت می‌توان گفت هیچ فوتی کرونایی و مشکوک به کرونا بدون غسل و تشریفات شرعی در قم به خاک سپرده نشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار