کتاب‌هایی از جمله «من عید قربان هستم»، «سفرحج و عید قربان» و «طلوع جاودان» درباره عید قربان نوشته شده اند.

کتاب‌هایی که راوی عید قربان هستند

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت عید قربان به معرفی کتاب‌هایی می‌پردازیم که در این باره نوشته شده اند در هریک از این کتاب‌ها از زاویه‌ای به ماجرای عید قربان و حضرت ابراهیم (ع) پرداخته می‌شود.


بیشتر بخوانید


من عید قربان هستم

کتاب «من عید قربان هستم» اثر مجید ملامحمدی در انتشارات نوای مدرسه منتشر شد؛ این کتاب پنج عید مهم اسلامی را در قالب داستان برای گروه سنی «ب» و «ج» روایت می‌کند. مخاطب در این کتاب علاوه بر داستان وقوع این اعیاد با سخنان بزرگان دین آشنا می‌شود. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«هاجر راضی نمی‌شود حتی یک‌لحظه از اسماعیل جدا شود. اما روزی ابراهیم او را با خود می‌برد. زیرا به ابراهیم از طرف خدا دستور داده‌شده بود تا پسرش را قربانی کند.»

سفر حج و عیدقربان

کتاب «سفر حج و عید قربان» اثر نورعلی تابنده در انتشارات حقیقت منتشرشده است. در این کتاب آداب و احکام حج ومراسم عید قربان به اختصار بیان می‌شود.

سیری در خطبه اعیاد فطر و قربان

کتاب «سیری در خطبه اعیاد فطر و قربان» اثر رضاقلی داودی در انتشارات دارالفکرمنتشر شده است. نویسنده در این کتاب به معرفی کوتاه، تفسیری عرفانی و اخلاقی از خطبه‌های عید فطروقربان می‌پردازد در این نوشته باتوجه به مفاد خطبه‌های غدیر و قربان مباحث اخلاقی، تربیتی و عرفانی مندرج در این خطبه‌ها به اجمال شرح داده و بررسی شده است.

طلوع جاودان

کتاب «طلوع جاودان» اثر محمد صالحی منش در انتشارات بوستان کتاب منتشر شد؛ این کتاب پژوهشی درباره زندگی حضرت ابراهیم(ع) است.

ابراهیم در قرآن

کتاب «ابراهیم در قرآن» اثر مجید فلاح پور در انتشارات هستی نما منتشر شد؛ این کتاب به بیان ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع) می‌پردازد که در قرآن  ذکر شده است و سیمای این پیامبر را در قرآن به رشته تحریر درآورد.


پدر پیامبران در قرآن

کتاب «پدر پیامبران در قرآن» اثر حبیب الله عباسی در انتشارات سخن منتشر شد؛ نویسنده در این کتاب به خوانش دینی، تاریخی، فلسفی و ادبی داستان حضرت ابراهیم(ع) می‌پردازد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار