دولت الوفاق لیبی با اعلام اینکه این کشور به سطح چهارم ویروس کرونا یعنی «شیوع در جامعه» رسیده است، درباره خطرناک بودن این مرحله هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روسیا الیوم، «خلیفه البکوش» رئیس کمیته شورای علمی مبارزه با ویروس کرونا که زیر نظر دولت الوفاق لیبی است درخصوص شیوع این ویروس در میان اقشار مختلف این کشور هشدار داد.

او در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: لیبی به سطح چهارم همه گیری کرونا یعنی مرحله «شیوع در جامعه» رسیده است.

البکوش از کمیته مقابله با ویروس کرونا، وزارت کشور و خارجه، دستگاه‌های مربوط، مسئولان شهرداری‌ها و نیرو‌های امنیتی خواست تا آمادگی خود را برای مقابله با این موضع خطرناک بالا ببرند.

«احمد الحاسی» نایب رئیس کمیته مقابله با کرونا در دولت الوفاق لیبی، نیز دیروز (سه‌شنبه) درخصوص شیوع بیماری کووید-۱۹ به صورت محلی در میان اقشار مختلف جامعه هشدار داد.

او تاکید کرد: این مسئله بسیار خطرناک است و مرحله ممنوعیت آمد و شد در سایه شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط کشور دیگر ناکارآمد است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لیبی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۳ هزار و ۱۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۵۷۹ نفر بهبود یافته اند، اما تاکنون ۶۷ مبتلا به این ویروس جان خود را دست داده‌اند.

با وجود درگیری‌ها میان شرق و غرب لیبی که از سال ۲۰۱۲ و سرنگونی معمر القذافی، دیکتاتور لیبی میان نیرو‌های دولت الوفاق که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و نیرو‌های ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش، اوضاع این کشور نامناسب است.

در ماه‌های اخیر با مداخله کشور‌های خارجی و حمایت‌های تسلیحاتی برخی کشور‌ها از نیرو‌های حفتر، درگیری‌ها در لیبی به ویژه در طرابلس تشدید شد که به پیشروی نیرو‌های دولت الوفاق منجر شد تاجایی که به آستانه آزادسازی شهر «سرت» آخرین پایگاه و موضع راهبردی نیرو‌های حفتر نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار