رئیس شورای عالی امور خارجه لیبی آشکارا تایید کرد دولت وفاق ملی این کشور با ترکیه برای مبارزه با خلیفه حفتر توافق امضا کرده و این توافق با تمایل کامل آنکارا صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، خالد المشری، رئیس شورای عالی امور خارجه لیبی، امروز آشکارا تایید کرد که دولت وفاق ملی این کشور پاییز گذشته با ترکیه توافقی امضا کردند که بر اساس آن دو طرف برای شکست نیرو‌های خلیفه حفتر همکاری نظامی انجام می‌دهند.

المشری که در حضور ناصر بوردیتا، وزیر امور خارجه در رباط، پایتخت مراکش سخن می‌گفت در این خصوص اظهار کرد: «پیمان همکاری امنیتی ترکیه و لیبی در ماه نوامبر گذشته به هیچ وجه به آنکارا تحمیل نشده بود.»

او در ادامه گفت که دولت توافق ملی لیبی پس از آنکه چندین کشور حمایت خود را از نیرو‌های حفتر اعلام کردند از نیرو‌های ترکیه درخواست کمک کرد و افزود لیبی برای دفاع از مشروعیت خود در برابر همه آن کشور‌ها هیچ قدرتی ندارد.

المشری گفت از سال ۲۰۱۳ لیبی تحت مداخله نظامی مصر و سایر کشور‌ها از جمله امارات متحده عربی (امارات) قرار دارد که این امر بر خلاف حقوق بین المللی لیبی است.

این مقام ارشد لیبی در ادامه اضافه کرد که دستیابی به صلح در لیبی از طریق مذاکره ممکن است. او گفت شورای عالی ایالتی لیبی و مجلس نمایندگان مستقر در توبروک که از حفتر حمایت می‌کند، توانایی دستیابی به راه حل غیرنظامی را دارند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، درگیر جنگ داخلی شده است. در سال ۲۰۱۵ با توافق سازمان ملل متحد دولت وفاق ملی با ریاست فائز السراج در این کشور تشکیل شد، اما تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی طولانی مدت به دلیل حمله نظامی نیرو‌های تحت فرماندهی خلیفه حفتر به طرابلس ممکن نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار