صدراعظم آلمان هشدار داد ترکیه اگر به چالش با یونان ادامه دهد نه تنها با واکنش آتن بلکه با تمام اروپا مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت اتحادیه اروپا همیشه از یونان در هر رویارویی بالقوه با ترکیه حمایت خواهد کرد.

مرکل در گفتگو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که اگر کشتی تحقیقاتی ترکیه به آب‌های مورد مناقشه با یونان فرستاده شود، باید در انتظار تنش‌های جدید بود.

صدراعظم آلمان هشدار داد ترکیه اگر به این چالش‌ها ادامه دهد نه تنها با یونان بلکه با تمام اروپا مواجه خواهد شد و عواقب آن بسیار شدید است.

پیش از این، سفارت ترکیه در آمریکا توئیتی را حذف کرد که در آن آمده بود کشتی تحقیقاتی مطالعات لرزه نگاری فعالیتش را در مدیترانه آغاز کرده است. یونان به این اقدام به شدت واکنش نشان داد و ارتش خود را در این منطقه در حالت آماده باش قرار داد.

ترکیه و یونان اختلاف ریشه‌ای در خصوص منابع گازی دریای مدیترانه دارند. تلاش قبرس یکی از اعضای عضو اتحادیه اروپا در کشف و استخراج گاز طبیعی در شرق دریای مدیترانه، اعتراضات شدید ترکیه را برانگیخته است.

اختلافات بین ترکیه و یونان طی چندین ماه اخیرا مخصوصا بر سر موضوع پناهجویانی که قصد ورود به یونان از طریق ترکیه را دارند، بالا گرفته است. یونان همچنین به دلیل دخالت‌های ترکیه در قبرس نیز آنکارا را مورد انتقادات فراوان قرار داده است.

رابطه اتحادیه اروپا و ترکیه نیز طی ماه‌های اخیر و بر سر موضوع لیبی به سطح تنش قابل ملاحظه‌ای رسیده است. اتحادیه اروپا دخالت نظامی ترکیه در امور لیبی را مورد نقد قرار داده و تاکید کرده است که آنکارا به طور صریح تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کند.

سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا تاکید کرده‌اند که ادامه دخالت نظامی ترکیه در لیبی به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه آنکارا منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اینا کلا با همه مشکل دارند. ارمنیها، کردها، ایرانیها، عربها، یونانیها و باقی اروپاییها،‌ روس‌ها، چینیها. متوهم هایی که به دنبال درست کردن امپراطوریند
آخرین اخبار