مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: قانون معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر باید اجرایی شود.

قانون معافیت اهالی فرهنگ و هنر از پرداخت مالیاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: کسب و کار‌های فرهنگی از جمله کتابفروشی، انتشارات، کانون‌های تبلغاتی بدون بیلبورد، خبرنگاران، آموزشگاه‌های هنری و موسسه‌های فرهنگی با وجود معافیت در قانون، اما سال‌ها است که مالیات پرداخت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه مشاغل فرهنگی و هنری درآمد آنچنانی ندارند، افزود: این قشر به دلیل در آمد پایین  سزاوار پرداخت مالیات نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: فعالان این صنف با مشکلات زیادی مواجه هستند و اگر نمی‌توانیم آن‌ها را حمایت و پشتیبانی کنیم با دریافت مالیات و عوارض دردی به درهایشان اضافه نکنیم.

احسانی با اشاره به اینکه ۹۸ آموزشگاه هنری در این استان فعال هستند ادامه داد:این مراکز در اماکن اجاره‌ای دایر و تعدادی از جوانان دانش آموخته در آن‌ها مشغول به کار هستند و کسب و کارشان آنگونه که باید سودآور نیست و دریافت مالیات از این قشر ناعادلانه است.

او اظهار داشت: دولت با شرایط کمبود اعتبار و محدودیت‌های مالی دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار زیادی نمی‌توانیم برای کمک به بخش فرهنگ و هنر داشته باشیم، اما تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند گره از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر بگشاید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با ابراز گلایه از برخی تنگ نظری‌ها در بدنه کارشناسی اداره‌های استان افزود: اگر این رفتار‌ها به  گشاده‌رویی و عطوفت تغییر یابد بی تردید می‌توانیم فضای بهتری برای بروز و ظهور استعداد‌های هنری و اجرای برنامه‌های دلخواه مردم ایجاد کنیم.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.