فرماندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل- میانه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل ظهر در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد و گفت: این پروژه در حوزه زیرسازی نیز بیش از ۸۲ درصد این پروژه پیشرفت دارد.

او با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن اردبیل هزینه شده است، افزود: هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است که عملیات اجرای این پروژه در حال انجام است و در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل در حال اتمام است و ایستگاه اصلی راه‌آهن اردبیل نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار اردبیل بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهرستان اردبیل اجرای تصفیه‌خانه اردبیل که این پروژه نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم جمعیت استان اردبیل را در حوزه آب شرب در پوشش این پروژه قرار دهیم.

امامی یگانه تصریح کرد: عملیات رینگ زون‌بندی آب شرب اردبیل نیز در مراحل پایانی خود است که برای این پروژه ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

او از بهسازی باند فرودگاه اردبیل نیز خبر داد و افزود: باند دوم فرودگاه اردبیل نیز در حال اجرایی است.

فرماندار اردبیل گفت: یکی از پروژه‌های مهم گردشگری استان اردبیل پل معلق تمام شیشه‌ای هیر است که نقش بسیار اساسی در تحول گردشگری منطقه ایجاد کرده است که برای راه دسترسی این پروژه ۷۰۰ مییلیون تومان اعتبار گذاشته شده است و استاندار اردبیل نیز اختصاص اعتبار ویژه به این پروژه را مبنای کار قرار داده است.

امامی یگانه از ساماندهی عالی‌قاپو، بقعه شیخ صفی و بقعه شیخ کلخوران خبر داد و افزود: اکنون ۲ هتل ۴ ستاره نیز در استان اردبیل با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

او از اجرای طرح کمربند طلایی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۹ استان اردبیل بسیار ناچیز است، گفت: در حوزه تولید و اشتغال در استان اردبیل اقدامات خوبی انجام شده است و احیای واحد‌های راکد مبنای کار قرار گرفته است و نیاز است تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل در اولویت باشد.

امامی یگانه از اختصاص و جذب اعتبارات ملی برای پروژه‌های کشاورزی خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اردبیل در حال تبدیل شدن به آبیاری نوین است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.