مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ثبت جهانی کاروانسرای کورعباسلوی نیر در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه بررسی مشکلات سرمایه‌گذاران گردشگری در نیر با قدردانی از نماینده مردم منطقه و فرماندار شهرستان در همکاری برای رونق گردشگری شهرستان نیر گفت: بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع آبدرمانی در سطح استان که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شده در شهرستان نیر راه‌اندازی می‌شود که این پروژه نقش اساسی در توسعه گردشگری شهرستان ایفا خواهد کرد.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در شهرستان نیر در حوزه گردشگری افزود: در روستای کورعباسلو محوطه گردشگری در حال اجراست که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرای خود را سپری می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به احداث هتل سنتی در شهر نیر گفت: احداث هتل سنتی در حال حاضر ۸۵ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد و با جدیت در حال تکمیل است.

فلاحی افزود: یک مورد مجتمع بین‌راهی نیز در شهرستان در حال احداث بوده که این طرح نیز در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت داشته و همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

او توسعه اقامتگاه‌های بومگردی را راهکاری مهم برای توسعه گردشگری دانست و تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح استان در روستای شیران ۵۰ واحد بومگردی احداث و آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در حوزه میراث‌فرهنگی درخواست مردم منطقه مرمت پل تاریخی قیرمیزی کورپی بود که عملیات مرمت آن آغاز شده و از شهردار نیر برای اجرای آن انتظار مساعدت و همراهی داریم.

فلاحی از اقدام و پیگیری برای ثبت جهانی کاروانسرای شاه عباسی نیر خبر داد و گفت: با تشکیل پرونده و مستندات در این زمینه ثبت جهانی این بنای تاریخی عظیم از سوی یونسکو و وزارت میراث‌فرهنگی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.