رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده است و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهندس میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: محمدرضا قدسی مشاور وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از برخی از پروژه‌های بخش کشاورزی وارد استان سمنان شد ودر بدو ورود به استان وارد شهرستان گرمسار شده و از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی این شهرستان بازدید کرد.

او افزود: این پروژه ملی که به سیلوی گرمسار نیز معروف است در مجاورت این شهرستان بوده و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده است و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میر عماد بیان کرد:موقعیت جغرافیایی استان سمنان از لحاظ استقرار آن در کریدور شمال به جنوب و جاده ترانزیتی شرق به غرب کشور و همچنین راه‌آهن سراسری ۲ خطه تهران مشهد، هم‌جواری با ۹ استان کشور، داشتن آب و هوایی بسیار مناسب و نزدیکی به بازار بزرگ مصرف تهران احداث این سیلو را ضروری کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز داشت:این پروژه می‌تواند با کارکرد ملی بخش اعظمی از مشکلات منطقه‌ای و کشور را رفع و نیاز‌های ضروری ذخیره‌سازی استراتژیک گندم را در مرکز کشور محقق سازد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها در سفر خود به استان سمنان از پروژه‌های بخش کشاورزی در آرادان، سمنان، سرخه، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود نیز بازدید می‌کند. مشاور وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان گرمسار از مجتمع کشتارگاهی سیمرغ نیز بازدید کرد.

او همچنین افزود: مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها از مجتمع گلخانه‌ای در آرادان که در مساحت ۱۰ هکتار احداث‌شده بازدید کرد.

میرعماد تصریح کرد: فاز نخست این مجموعه که یک و نیم هکتار بود در سال ۹۵ به اتمام رسید و فاز دوم نیز «پارس افق» در ۲ هکتار و با تسهیلات پرداختی ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، فاز سوم «زاگرس جم پارس» با یک ونیم هکتار با تسهیلات پرداختی ۲۰ میلیارد ریال و فاز چهارم در یک ونیم هکتار و تسهیلات ۴۸ میلیارد ریال و فاز پنجم نیز در ۱۷ هزار مترمربع احداث شد ه است که این مجتمع گلخانه‌ای مجوز تأسیس سبزی و صیفی و ۵۰۰۰ متر تولید نشا دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  در ادامه بیان کرد: فاز ششم این مجتمع گلخانه‌ای در ۳ هکتار در منطقه ماشین خانه آرادان به نام هوشنگ محبوبی نژاد راه‌اندازی شد که برای آن تسهیلات ۶۲ میلیارد ریال هزینه شد. این مجتمع گلخانه‌ای دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد است و میزان اشتغال به ازای هر هکتار ۱۴ نفر دائمی و ۴۵ تا ۵۰ نفر فصلی است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها در ادامه سفر خود به استان سمنان از پروژه‌های بخش کشاورزی در سمنان، سرخه و مهدی‌شهر نیز بازدید می‌کند. سفر به شهرستان‌های شاهرود ودامغان و بازدید از پروژه‌های کشاورزی این شهرستان‌ها نیز در برنامه سفر مشاور وزیر جهاد قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار